Nylig viste Brussel Airlines frem de første bildene av sitt nye kabininteriør som dukker opp i selskapets langdistanseflåte denne måneden. 

Brussels Airlines har investert svimlende 10 millioner euro i hver av sine 12 Airbus A330 for å gi passasjerene en best mulig reiseopplevelse. Dette betyr at man får et betydelig oppgradert produkt, uansett om man reiser i Business Class, Premium Economy og Economy Class.

Brussels Airlines sier i en pressemelding at de vektlegger at reisen er vel så viktig som målet. Med de 3 nye klassene skal alle ombord få oppleve ekte belgisk gjestfrihet, og ubeskjedent hevder de at de nye kabinproduktene vil tilby en følelse av «boutique hotell» når det gjelder service og den personlige følelsen man gjerne får på slike hoteller.

Premium kvalitet i materialene i de nye setene er viktig, og dette gjelder naturligvis mest for business class. Treverk og skinn er to stikkord I denne sammenheng. Den unike belysningen i taket har I følge Brussels Airlines litt art nouveau design over seg.

Men det er ikke bare interiøret som er nytt, Brussels Airlines har inngått et samarbeid med belgiske stjernekokker for jevnlig å kunne servere nye og spennende retter av beste kvalitet. Uansett hvilken klasse man reiser i, vil man også kunne hente seg en øl fra selvbetjeningsbaren med hele åtte ulike ølsorter. I tillegg introduseres spanned belgiske viner, kaffe og ikke minst sjokolade i toppklasse fra Neuhaus.

auto-1 auto-2auto-3auto

I business class er det kun 30 ester en 1 – 2 – 1 konfigurasjon som gir mer privatliv sammenlignet med tidligere. Alle seter kan legges flatt nd til en 2 meter lang seng med mulighet for justering av madrassens hardhet. Underholdningen kan nytes på en høyoppløst 15,6 tommers skjerm og med nye støydempende høretelefoner. Stemningsbelysningen i kabinen er ny, og skal hjelpe til med å redusere effekten av jetlag.

Reisende i business class kan nyet en oppgradert kulinarisk opplevelse. Internasjonale viner og Laurent Perrier Champagne fra Brussels Airlines’ prisvinnende vinkjeller er ombord. Dette er plukket av vinekspert Fiona Morrison. 4-retters måltidene er kreert av Michelinstjernekokker. I 2019 er det Thierry Theys fra restauranten Nuance som står for det gastronomiske ombord. For første gang introduserer Brussels Airline en såkalt Belgian walk-up bar ombord,  i denne befinner seg i bakkant av business class kabinen. Og det er her man bla. finner de forannevnte ølsortene.

Premium Economy, en avslappende opplevelse

I forbindelse med oppgraderingen av kabinene, introduserer også selskapet Premium Economy. Her får man 38 tommers avstand mellom setene (23 prosent mer benplass sammenlignet med økonomi). Setene er her er også litt bredere og det er bedre hodestøtter og ikke minst bedre mulighet til å legge setet bakover. Underholdningen nytes på en 13,3 tommers HD-skjerm. Det finnes selvsagt både strømuttak og USB-utgang. Setekonfigurasjonen er 2 – 3 – 2.

auto-4

Economy Class

Den nye økonomiklasse kabinen byr på en mer ergonomisk korrekt hodestøtte, egen USB-utgang, et bredt utvalg av spill og annen underholdning som kan nytes på en 10,1 tommers skjerm.

auto-6

auto-7