Rosewood Hotel Group kunngjorde nylig flere detaljer om sitt nye hotellkonsept KHOS. Her brytes de konvensjonelle grensene mellom arbeid og lek, hevder kjeden ubeskjedent.

Den nye hotellkjeden er myntet på å tiltrekke seg moderne forretningsreisende. Rosewood, som er en av verdens fremste hotellkjeder innen luksussegmentet, gjør som flere av sine konkurrenter, nemlig å åpne et hotellkonsept spisset mot den moderne forretningsreisende.

kslfg_deluxe_king_room20190920031035468

Foto: Rosewood Hotel Group

Navnet KHOS har sine røtter fra det mongolske ordet for «par», og tanken er at hotellet skal oppmuntre til samarbeide mellom kreative. Uansett om det er bedriftseiere som utveksler idéer eller venner som styrker sine følelsesmessige bånd, vil KHOS omdefinere det tradisjonelle forretningshotellet ved å fjerne grensene mellom arbeid og lek. Dette høres spennende og nyskapende ut, men hvordan disse tankene blir omsatt i praksis gjenstår å se.

226803091

Foto: Rosewood Hotel Group

KHOS kombinerer fordelene med og fasilitetene fra et forretningshotell med et livsstilshotell, sosiale klubber og ikke minst co-working. Med andre ord, perfekt for dagens modernister. 226802675

Foto: Rosewood Hotel Group

Rommene bærer et minimalistisk design, men det bys på individuell tilpassing som valg av sengeputer og sengetøy. Små men viktige detaljer som løfter opplevelsen. sleep-room-banner

Foto: Rosewood Hotel Group

Ord som «casual» og «moderne» definierer hotellets kulinariske utvalg. Her kombineres gourmet «streetfood» med næringsrik, moderne matkultur i et avslappet miljø.

219613951

Foto: Rosewood Hotel Group

Hotellgruppen har store ekspansjonsplaner for det nya hotellkonseptet. Så langt har KHOS åpnet hoteller i tre kinesiske byer (Shenyang, Langfang og Qingyang) og nå står India for tur.