Senaste nytt

Wizz Air börjar flyga inrikes i Norge?

Homer

Medlem
Ännu bättre, jag missade det. Snabbkurs 2x45 minuter - från galley till att sköta landning i Tromsö. Garanterad upptagning och examinering av alla sökande.

Lite längre än så är det

Wizz Air says that the training programme will consist of 22 months of ab-initio ground training followed by 18 months of flight training at Trener Flight School in Nyíregyháza Hungary.

If candidates successfully pass the Cabin Crew to Captain programme and meeting the airline’s general requirements, cadets can become WIZZ pilot trainees and get enrolled in further training within the company.

The trainee pilots will then become First Officers after successfully passing the final Flight Check.

Wizz Air introduces Cabin Crew to Captain programme


 

fcx

Medlem
Det tillhör ju inte precis vanligheterna att flygbolag betalar grundutbildning för piloter, speciellt som det inte riktigt är något bristyrke på kortdistans.
 

011430121

Medlem
Wizz kommer under eftermiddagen idag träffa på egen begäran Norges Näringsminister och samferdselminister ( vet inte vad det heter på svenska) för att informera om Wizz planer för inrikes och utrikes linjer i Norge.

Källa NRK TV
 
Egentligen skulle jag kunna tänka mig något än mindre komplicerat, som att sökmotorn bara föreslår fungerande anslutningar (säg mellan 90-240min) och att man ändå ansvarar för anslutningen sjäöv om man reser med handbagage. Skulle vara skönt att kunna se en föreslagen resväg utan att behöva leka med ITA-matrix, eller kolla avgångstider och sammanställa i ett excel :)
Resebyrån Kiwi har den funktionen och den är inte begränsat till flygbolag utan tar även med bussresor ibland:

Kiwi.jpg


Den tipsar även om skiplagged och har en försäkring för det (Kiwi.com to assist customers in case of unreasonable lawsuits by airlines - Kiwi.com | Stories) och de har en garanti ifall du missar en anslutning. Om du söker med t ex Flygresor.se eller Sök efter billiga flygresor, hotell & hyrbilar | KAYAK så söker du automatiskt hos Kiwi också.
 

Palazzi

Medlem
Resebyrån Kiwi har den funktionen och den är inte begränsat till flygbolag utan tar även med bussresor ibland:

Visa bifogad bild 115237

Den tipsar även om skiplagged och har en försäkring för det (Kiwi.com to assist customers in case of unreasonable lawsuits by airlines - Kiwi.com | Stories) och de har en garanti ifall du missar en anslutning. Om du söker med t ex Flygresor.se eller Sök efter billiga flygresor, hotell & hyrbilar | KAYAK så söker du automatiskt hos Kiwi också.

Inte dumt alls! Tackar för tipset :)
 

011430121

Medlem
Har sett att Wizz inte har så mycket trafik på OSL de senaste dagarna, jag vet att det Oslo är mer eller mindre nedstänkt men SAS, Wideröe och Norwegian flyger normalt
Wizz har idag bara två avgångar och lika många ankomster
0964CEC9-A0D0-4E88-8688-2AED5EDDE4C6.png
 
Toppen