Wizz Air utvider ytterligere i Norge
Det ungarske lavprisselskapet Wizz Air skriver i en pressemelding at selskapet lanserer to nye innenriksruter i Norge, mellom Oslo og Stavanger, og Oslo og Narvik/Harstad. De nye rutene vil være aktive fra 15. desember.
Widerøe har väl varit ensamma på GOT-OSL rätt länge. Har åkt den ett par gånger - det har ofta varit hyfsad beläggning och typiska widerøe-priser (rejält dyrt med andra ord).Intressant! Redan 12 kombintioner inrikes, och säkert potential för 20-25 totalt. Får väl se när/om de ser potential i t.e.x. Götborg-Någon norsk bas.
Widerøe har väl varit ensamma på GOT-OSL rätt länge. Har åkt den ett par gånger - det har ofta varit hyfsad beläggning och typiska widerøe-priser (rejält dyrt med andra ord).
Men eftersom varken sas eller norwegian gett sig in på den undrar man ju. Underlaget är kanske lite för litet för såpass stora flygplan.
Precis, en enstaka avgång eller två räcker inte till för att få med sig affärs resenärerna åtminstone. Och jag misstänker att GOT-OSL är betydligt mer en affärs rutt än en fritids rutt.För några år sedan var direktlinjer med SAS från Umeå på tal på ett pendlarmöte, slutsatsen där var väl att det kanske finns underlag för att flytta upp till ett plan om dagen från Arlanda till Göteborg, Oslo, eller Köpenhamn. Men eftersom folk vill resa vid olika klockslag så skulle snittresan ta längre tid jämfört med frekventare matning till Arlanda för byte.
Det har flugits Göteborg till Bergen även till Stavanger med City Airline de flög flera linjer från GOT ut i Europa, ja det var tider det!
Även city airline flög små plan om jag minns rätt?Det har flugits Göteborg till Bergen även till Stavanger med City Airline de flög flera linjer från GOT ut i Europa, ja det var tider det!
Även city airline flög små plan om jag minns rätt?
De hade även 3 st M87 som kom från SASÄven city airline flög små plan om jag minns rätt?