Senaste nytt

Vivid - tysk utmanare till Revoult mm - nu med gratis metallkort

jacoph

Medlem
Jacoph, kan du bekräfta att överföringar måste ske i Euro från Revolut till Vivid?

Alltså blir det:

Top up Revolut i kronor >>> Växla i Revolut till Euro >>> Överför till Vivid >>> Handla på t.ex Lidl med Euro där Vivid växlar

Eller ska man växla även i Vivid...?

Ja, i dagsläget stämmer det. I diskussion med supporten har de sagt att stöd för överföring i SEK ligger i pipen. Du behöver inte konvertera till SEK om du inte vill, utan då sker konverteringen vid köpet såsom hos Revolut.
 

Greger

Medlem
Ja, i dagsläget stämmer det. I diskussion med supporten har de sagt att stöd för överföring i SEK ligger i pipen. Du behöver inte konvertera till SEK om du inte vill, utan då sker konverteringen vid köpet såsom hos Revolut.

Tack! Bra att veta det ligger i pipeline med SEK överföringarna :)
 

molntankar

Medlem
Jag upptäckte att SuperDeals på Vivid hade fått lite nya affärer och höjd cashback :)

Tex UberEats 20% och Amazon 12%

Gjorde faktiskt ett köp på Amazon.se (appen) med mitt kort, och det funkade fint!

Screenshot_20210120-212442~2.jpg
 

tomle

Medlem
Oj det här hade jag missat, synd när man lagt en del pengar på Ikea och Amazon senaste månaderna :(
Fyra månader sedan det senaste inlägget, har det funkat bra för er?
Kan man överföra SEK nu eller måste det vara EUR som sedan växlas?
 

Hvergang

Medlem
Jag har inte använt det mycket precis, men om jag beställer något brukar jag kolla om de har hög cashback på sidan. Har fungerat felfritt varje gång.
Har inte toppat upp på länge, men om det fortfarande är sepa som gäller så tycker jag det är lite segt. Har ett crypto.com-kort som går att toppa upp gratis med vanligt kort, det är betydligt smidigare.
 

jacoph

Medlem
Funkar toppen! Mina inköp från Ikea, Amazon och Lidl går rakt in på kortet och cashbacken sätts på mina Tesla-aktier. Hade aldrig investerat med "egna" pengar men när det är riskfritt gör jag det gärna och det har gått bra för dem ;)
 

CMH

Medlem
Fick nedan på mejl från Vivid, nämligen att Vivid börjat ta emot betalningar genom Apple Pay (AmEx?), Kredit-, and Debitkort. Dock verkar är insättningsgränsen tämligen låg (efter det att man satt in EUR 1,000), men ett bra komplement* till Revolut för att få extra poäng under de helger SAS MC erbjuder 2x Poängen.

*Baserat på det jag läser, har inte testat insättning själv.
____________________________________________________________________________________________________________
"We wanted to make it as quick and easy as possible for you to deposit money in your pockets. That's why we've added more ways for you to top-up your account! In addition to our traditional SEPA transfers, you’ll now be able to top up your pockets with Apple Pay, credit, and debit cards to access your money instantly. This feature is available with the latest 1.51 version of the Vivid app.

Real time top-ups are free of charge for all of our customers. With the first top-up, all Vivid users can top up a maximum of €1,000. After that, Vivid users with the Standard plan can top up a maximum of €200 per month instantly and Vivid Prime customers can top up a maximum of €1,000 per month instantly. For both plans, your individual top-ups should always be at least €100."

____________________________________________________________________________________________________________


upload_2021-7-29_20-36-43.png
 
Fick nedan på mejl från Vivid, nämligen att Vivid börjat ta emot betalningar genom Apple Pay (AmEx?), Kredit-, and Debitkort.

Amex via Apple Pay fungerar inte. Det verkar som att topup måste göras i EUR, och jag fick det inte att fungera via Curve. Annars fungerar det som Revolut.

För valutanördar: för 1043 SEK fick jag 12939 yen, effektiv kurs 12.4059. På Revolut fick jag 12987 yen för 1019 SEK, kurs 12,7448. Interbank ask låg på 12,7643, 0.15% från Revolut. (Marginalen på vivid blev 2.81%, det mesta på den svenska sidan)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco

nixa

Medlem
Detta verkar intressant för mig som var tvungen o stänga mitt revolut-konto, men så länge de endast har euro och inte sek tillgängligt för topup så förlorar man på växlingen. Ni som använder revolut för att top-up detta kort, se upp, det bryter mot deras TOS och kan i värsta fall ses som pengatvätt att flytta pengar på detta vis, kort (tex sas mastercard) > revolut > vivid osv.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen