Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Som flera har antytt här är recensioner av hotell en färskvara. Bor just ju på utmärkta Conrad Midtown som har 20 procents beläggning och det är förstås inte hållbart. Servicenivån är hög men lägre än tidigare enligt rapporter.

Min gissning är att det kommer att vara fortsatt skakigt ett tag till och tiden för namnbyten/konceptbyten/nedläggningar är inte förbi. Jag skulle vara försiktig med att välja hotell för att de hade bra frukost förra året eller annan mjuk parameter, däremot borde ju läget vara detsamma. Men i ett land där man flyttar hockeylag över halva landet så ska man inte vara för säker på det heller…
Ja jag kollar väldigt sällan på frukosten i USA, därför jag ser mer mot att bo på HGI istället för något upscale.
 

J-Dog

Medlem
Någon som eventuellt bott på Millennium Hilton New York One UN Plaza?

Tittade på datum för oktober 2022 och prisbilden ser lite lustig ut med priser nere på USD185 per natt för discount flexible rate mot för över USD800 per natt som ordinarie pris. Kändes väldigt prisvärt men man undrar varför sådan skillnad i prissättningen. Någon som bott på hotellet och kan säga om det är OK? Verkar ju helt ok när man läser recensioner och är på jakt efter ett hotell inom lämpligt avstånd från Manhattans sevärdheter och shopping.
 

Senator

Moderator
Någon som eventuellt bott på Millennium Hilton New York One UN Plaza?

Tittade på datum för oktober 2022 och prisbilden ser lite lustig ut med priser nere på USD185 per natt för discount flexible rate mot för över USD800 per natt som ordinarie pris. Kändes väldigt prisvärt men man undrar varför sådan skillnad i prissättningen. Någon som bott på hotellet och kan säga om det är OK? Verkar ju helt ok när man läser recensioner och är på jakt efter ett hotell inom lämpligt avstånd från Manhattans sevärdheter och shopping.

Jag har bott där ett par gånger. Ingenting fel med hotellet, hellre ingenting anmärkningsvärt. Priser i NYC är volatila, och jag skulle vilja säga $185 är ett helt ok pris för oktober. När jag har bott där har frukosten varit i loungen längst upp, men vad som händer nu vet jag inte. Men om man bara vill ha en säng och en dusch funkar det bra.

Det är ett hotell där ni kommer troligtvis åka några extra taxi- och Uber-resor då det är lite bökigt att promenera dit. Mitt tips i NYC är alltid att kolla lite på vart man tänker befinna sig, sen om det är $20-25 per natt mer tenderar detta att ätas upp av taxi/Uber.

Vad andra hotell finns till vilka priser under er vistelse?
 

J-Dog

Medlem
Har en poängbokning på DoubleTree by Hilton New York Times Square South. Kändes som 40.000p per natt var ett överkommligt pris. Det rör sig om 4 nätter perioden 13-17 oktober och de flesta hotellen lite mer "centralt" ligger på USD300 och uppåt. Ett antal av de föreslagna hotellen i tråden är slutsålda men precis som du säger går priserna upp och ner och tanken är väl att hålla koll någon gång i månaden fram tills vi ska åka.
 

Senator

Moderator
Har en poängbokning på DoubleTree by Hilton New York Times Square South. Kändes som 40.000p per natt var ett överkommligt pris. Det rör sig om 4 nätter perioden 13-17 oktober och de flesta hotellen lite mer "centralt" ligger på USD300 och uppåt. Ett antal av de föreslagna hotellen i tråden är slutsålda men precis som du säger går priserna upp och ner och tanken är väl att hålla koll någon gång i månaden fram tills vi ska åka.

Personligen skulle jag hellre lägga pengar på Millennium Hilton New York One UN Plaza. Att använda poäng på 4 nätter är för mig lite slöseri när man får en gratisnatt om man bokar 5 nätter. Hilton Honors är sweetspot att alltid boka som 5 eller 10 nätter med "betala för 4, bo 5 nätter".

Jag bevakar som oftast hotellen någon gång i månaden och ändrar när något annat dyker upp. De hotellen du ser som "slutsålda" är faktisk inte slutsålda men stängda. Det finns några Hiltonhotell som t.ex. min trotjänare The Renwick som fortfarande inte har öppnat igen. Men jag ser att i oktober 2022 är det inte många kvar nu som är stängda eller som inte har öppnat än som Waldorf.

Jag hade kört på One UN Plaza för det priset. Det är ett bra pris, men håll ögonen öppna.
 

jumbooze

Medlem
Har en poängbokning på DoubleTree by Hilton New York Times Square South. Kändes som 40.000p per natt var ett överkommligt pris. Det rör sig om 4 nätter perioden 13-17 oktober och de flesta hotellen lite mer "centralt" ligger på USD300 och uppåt. Ett antal av de föreslagna hotellen i tråden är slutsålda men precis som du säger går priserna upp och ner och tanken är väl att hålla koll någon gång i månaden fram tills vi ska åka.
Jag bodde 10nätter här i November ( poängbokning) de har en extern frukostdelivery som man får kuponger till eller lite poäng istället.
Det kan ta lång tid innan frukost kommer men kvalitet var OK. Små rum men fräscha
 

djmanosv

Medlem
Hej på er, söker hotel för 9 nätter vistelse i NY under påsklov, med 2 och 5 åring barn och fru som har aldrig varit i NY. Budget ca 350 per nätt
Planerar mest turist/museum/shopping aktiviter , så tänkte hitta en barnvänlig lugn hotel i midtown nära central park, time square ocv

Är HHG bättre i jämförelse med övriga hotel kedjor som amex platinum erbjuder ?? Jag är lite förvirrad om jag ska lägga pengar i HHG eller Marriot , men HHG erbjuder kuponger om jag har förstår rätt för frukost ocv.
 
Vi bor nu på DoubleTree by Hilton New York Times Square South. Ett vanligt standardhotell. Litet (NYC standar size) men rent o fräscht vilket var viktigast. Receptionen frågade om vi ville ha voucher på 60 dollar (2pers) för båda nätterna eller 12k poäng ( 6k x 2nätter). Vi tackade ja till poäng istället.

90B8DB5C-7BC4-4E3C-9EDD-4C2B7FA9BA78.jpeg

Imorgon blir det Hilton Fashion District för två nätter. Vi får se om vi blir tillfrågade att få poäng istället för voucher.

HHD
 
Last edited:

Maja

Medlem
Vi bor nu på DoubleTree by Hilton New York Times Square South. Ett vanligt standardhotell. Litet (NYC standar size) men rent o fräscht vilket var viktigast. Receptionen frågade om vi ville ha voucher på 60 dollar (2pers) för båda nätterna eller 12k poäng ( 6k x 2nätter). Vi tackade ja till poäng istället.

Gratulerar! Fick ingen förfrågan utan fick mina 1000 poäng som var alternativet i appen om man ej ville ha frukost. Trodde inte att det fanns som alternativ då det står på deras hemsida att de ej serverar någon frukost alls då restaurangen är stängd så kryssade för poäng.

Är bara att lyfta på hatten för dig till det generösa erbjudandet du fick! :)
 
Gratulerar! Fick ingen förfrågan utan fick mina 1000 poäng som var alternativet i appen om man ej ville ha frukost. Trodde inte att det fanns som alternativ då det står på deras hemsida att de ej serverar någon frukost alls då restaurangen är stängd så kryssade för poäng.

Är bara att lyfta på hatten för dig till det generösa erbjudandet du fick! :)

Ja, Det var ju en oväntad förfrågan från receptionen om 12k poäng.
Vi får väl se om poängen trillar in på kontot om några dagar
 
Toppen