Senaste nytt

Våg av aktioner på svenska flygplatser på gång?

Tonton

Medlem
Ännu en tråd som ligger på gränsen till politik och lätt kan spåra ur. Får se om jag lyckas hålla rätt balans. :)

I en demokrati så är det självklart att alla ska få säga vad man vill, protestera, skapa opinion mm. Det finns system och plattformar för detta, men ibland så räcker det inte till. Då kan det vara befogat med lindrigare lagbrott av formen civil olydnad. Det går inte att blunda för att flera stora och viktiga förändringar har kommit till stånd på detta vis. Som exempel kan nämnas både Gandhi och Martin Luther King.

Det är oerhört irriterande om man själv drabbas av sådana tilltag, men jag är ju också en "medelålders gubbe" som numera helst eftersträvar bekvämlighet utan störande moment. Om alla hade varit som jag hela livet så hade vi fortfarande varit kvar i medeltiden.

Slutsatsen är väl att så länge det sköts med viss "finess/stil" och inte urartar till kravaller så får man kanske finna sig i att det händer ibland.
Och i det långa loppet så kommer varken flygresan eller loungeupplevelsen att förändras nämnvärt även om flyget drivs av grön el eller biobränsle, eller ens om maten i loungen råkar vara ekologisk. :)

Oerhört balanserat inlägg.
 

John Rambo

Medlem
Imponerande att du kollat upp deras privatekonomi
Jo, några av dem tjänar faktiskt nog för att kunna hantera ett skadeståndsanspråk, men merparten nolltaxerar ...ett kollektivt skadeståndsanspråk för dem som grupp som begått brottet ”gemensamt och i samförstånd” kanske kan ge något. Ska följa ärendet vidare och se vad det landar i.
 
Toppen