Senaste nytt

Väntetider på Arlanda för bagage nu på natten?

chrloc

Medlem
Flyger hem från Aten på Tor kväll
Landar vid midnatt
Har någon koll på om det just nu är långa väntetider för att få ut bagage på natten?
Funderar på att skippa incheckat bagage
 
Landade 20.30 igår på Arlanda. Visserligen inte nattetid, men jag tror aldrig jag fått min väska så snabbt förut. Hann i stort sett bara gå från gate till bagageband.
 

chrloc

Medlem
Tack för svar
Ville mest kolla om det just nu generellt är mycket långa tider pga Corona, bemanning på ARN etc
 

Thornado

Medlem
Funderar på att skippa incheckat bagage

Tror inte att det är mycket längre väntetid än vanligt, men rent generellt så kan man ju säga att om du har möjlighet att resa utan incheckat bagage så är du garanterad kortare väntetid än om du checkar in. Betänk dock att det är extra begränsningar i mängden handbagage du får ta med ombord (max en väska), men vet inte hur strikt det appliceras.
 

chrloc

Medlem
Tror inte att det är mycket längre väntetid än vanligt, men rent generellt så kan man ju säga att om du har möjlighet att resa utan incheckat bagage så är du garanterad kortare väntetid än om du checkar in. Betänk dock att det är extra begränsningar i mängden handbagage du får ta med ombord (max en väska), men vet inte hur strikt det appliceras.
Ja kanske SAS också är lite mer strama nu ang handbagage? De är väl inte så knepiga som Ryanair, men ändå
Såg att det stod ”Max 8kg” på SAS
 

MTheC

Medlem
Ja kanske SAS också är lite mer strama nu ang handbagage? De är väl inte så knepiga som Ryanair, men ändå
Såg att det stod ”Max 8kg” på SAS
Kan ju berätta att de i sann SAS-anda inte brydde sig alls på mitt senaste flyg i torsdags (ingen kommentar i gate eller ombord) var flera som hade flera stora handbagage samt ett antal små. Värst var en med 4 väskor (eller snarare en rullväska, en ryggsäck och 2 stora påsar).

Då de flesta dock körde en väska så fanns det gott om plats för handbagage.
 

jerixon

Medlem
Landade fredag. Tog ganska exakt 30 min innan första väskan var på bandet med SAS.
Inte nämnvärt med flighter någon g0ng på dygnet nu så man kan tycka det borde gå aningen fortare...
 
Toppen