Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Peter G

Medlem
Hej allihop.

Vi har haft en spännande dialog internt på huvudkontoret runt Awardhacks och för att hjälpa @LSH fånga upp idéer gör jag det lite mer öppet och ställer frågan:

Om ni fick önska fritt, vilka funktioner skulle Award hacks erbjuda som idag saknas?
Dvs om apier och funktionalitet från oss ej var en begränsning, och ej heller LSHs tid/intresse/möjlighet , vad skulle Award hacks erbjuda er?

Med vänlig hälsning,
Peter
SAS IT.
 

Canadien

Medlem
Hej allihop.

Vi har haft en spännande dialog internt på huvudkontoret runt Awardhacks och för att hjälpa @LSH fånga upp idéer gör jag det lite mer öppet och ställer frågan:

Om ni fick önska fritt, vilka funktioner skulle Award hacks erbjuda som idag saknas?
Dvs om apier och funktionalitet från oss ej var en begränsning, och ej heller LSHs tid/intresse/möjlighet , vad skulle Award hacks erbjuda er?

Med vänlig hälsning,
Peter
SAS IT.

Kunna söka brett, t e x
Ge mig de datum då jag kan åka till ett varmt ställe, 7-18 dagar, t ex Sydostasien, Centralamerika, för 4 personer, där långflygen är i Business men OK med kortare anslutningar i Ekonomi.
 

fcx

Medlem
Hej allihop.

Vi har haft en spännande dialog internt på huvudkontoret runt Awardhacks och för att hjälpa @LSH fånga upp idéer gör jag det lite mer öppet och ställer frågan:

Om ni fick önska fritt, vilka funktioner skulle Award hacks erbjuda som idag saknas?
Dvs om apier och funktionalitet från oss ej var en begränsning, och ej heller LSHs tid/intresse/möjlighet , vad skulle Award hacks erbjuda er?

Med vänlig hälsning,
Peter
SAS IT.


Open-jaw på destination på SAS-award. Exempelvis ARN--EWR/BOS--ARN.
 

ekf

Medlem
Jag skulle vilja kunna sy ihop en egen rutt (både SAS och *A-awards) ben för ben, som sedan kan skickas för regelvalidering och bokning hos SAS i det "vanliga award-flödet". Detta skulle kunna täcka upp för när den vanliga motorn inte lyckas hitta samma klass hela vägen, eller de fall när en rutt som den inte hittar ligger väl inom regelverket...
 

fcx

Medlem
Jag skulle vilja kunna sy ihop en egen rutt (både SAS och *A-awards) ben för ben, som sedan kan skickas för regelvalidering och bokning hos SAS i det "vanliga award-flödet". Detta skulle kunna täcka upp för när den vanliga motorn inte lyckas hitta samma klass hela vägen, eller de fall när en rutt som den inte hittar ligger väl inom regelverket...

+1 här. Det känns som att det är API:t som begränsar antalet träffar som returneras och därför "drunknar" vissa resultat när alla klasser returneras samtidigt.
 

LSH

Medlem
Open-jaw på destination på SAS-award. Exempelvis ARN--EWR/BOS--ARN.
Det där har jag också funderat på och det klarar jag av med befintligt data. Frågan är hur gränssnittet ska se ut. Väljer man från/till två gånger? Jag har även funderat på att inkludera alla flygplatser inom en viss radie (säg 75 mil) men då kommer man få väldigt många svar. Just nu är open jaw-funktionen begränsad till ARN/CPH/OSL och skälet är att man oftast kan lägga på anslutningar mellan dessa kostnadsfritt.
 
Om ni fick önska fritt, vilka funktioner skulle Award hacks erbjuda som idag saknas?
Dvs om apier och funktionalitet från oss ej var en begränsning, och ej heller LSHs tid/intresse/möjlighet , vad skulle Award hacks erbjuda er?
Min dröm är en sökmotor som klarar av allt, dvs revenuebiljetter (inte bara SAS-metall utan alla revenue-biljetter som SAS säljer), SAS-awards, SAS poäng bästa tillgång och Star Alliance-awards där man kan välja tur-och-retur, enkel resa eller multisegment. Som grädde på moset skulle den klara av att kombinera alla dessa i samma PNR. För varje segment skulle det finnas 4 checkboxar där man väljer inventory (som sagt, revenue, SAS-awards, SAS bästa tillgång samt Star Alliance-awards), 4 checkboxar för tillåtna kabinklasser (ekonomi, premium ekonomi/SAS Plus, businessclass samt förstaklass) samt en checkbox som lyder "endast direktflyg". Vidare skulle den acceptera samma syntax som ITA Matrix accepterar. Kanske inte helt lätt att implementera, men så ser min dröm ut.
 

Doctor-X

Medlem
Hej allihop.

Vi har haft en spännande dialog internt på huvudkontoret runt Awardhacks och för att hjälpa @LSH fånga upp idéer gör jag det lite mer öppet och ställer frågan:

Om ni fick önska fritt, vilka funktioner skulle Award hacks erbjuda som idag saknas?
Dvs om apier och funktionalitet från oss ej var en begränsning, och ej heller LSHs tid/intresse/möjlighet , vad skulle Award hacks erbjuda er?

Med vänlig hälsning,
Peter
SAS IT.

+1 på alla förslag ovan.

En ordentlig tillgänglighet för första klass så man slipper ringa SAS kundtjänst eller Tallin och kolla tillgängligheten - om man kan söka via United och Awardfares och få fram en ”ungefärlig” tillgänglighet, borde man kunna göra detsamma via SAS api :)
 
+1 på alla förslag ovan.

En ordentlig tillgänglighet för första klass så man slipper ringa SAS kundtjänst eller Tallin och kolla tillgängligheten - om man kan söka via United och Awardfares och få fram en ”ungefärlig” tillgänglighet, borde man kunna göra detsamma via SAS api :)
-1 på detta förslag. Freda första klass från mainstream-motorerna.
 
Toppen