Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (senast 30/3) och få 30 000 EB-poäng

Canadien

Medlem
Hej alla!

En fråga till alla experter här!
Jag har nyligen skaffat Amex premium kortet och håller på med signup-bonusen (15k spend och få 12k poäng).
Är det möjligt att fullborda den bonusen på 15k spend och när det är klart uppgradera till elite för att få 30k poäng (innan sista mars såklart)

Mvh
En som precis börjat nörda ner sig i poäng samlandet :’D
Ja det är bara att köra på.
 

Isac85

Medlem
Aldrig ”hoppat” mellan kort men blir bra sugen nu.

hur funkar det med mitt nuvarande Premium kort? 1) Blir det obrukbart iom Elitekortet under tiden som jag har Elite igång eller ligger det och tickar dubbelt?

2) om det ”avaktiveras” iom bytet, får jag nya premiumkort om jag nedgraderar från Elite till Premium sen igen eller avaktiveras Elite och nuvarande Premiumkortet ställs på igen?


Med vänlig hälsning,
Seb
 

eddo

Medlem
Hej alla!

En fråga till alla experter här!
Jag har nyligen skaffat Amex premium kortet och håller på med signup-bonusen (15k spend och få 12k poäng).
Är det möjligt att fullborda den bonusen på 15k spend och när det är klart uppgradera till elite för att få 30k poäng (innan sista mars såklart)

Mvh
En som precis börjat nörda ner sig i poäng samlandet :’D

Bra timing att börja poängjakten, 42k enbart i "välkomstbonusar". ;)

Aldrig ”hoppat” mellan kort men blir bra sugen nu.

hur funkar det med mitt nuvarande Premium kort? 1) Blir det obrukbart iom Elitekortet under tiden som jag har Elite igång eller ligger det och tickar dubbelt?

2) om det ”avaktiveras” iom bytet, får jag nya premiumkort om jag nedgraderar från Elite till Premium sen igen eller avaktiveras Elite och nuvarande Premiumkortet ställs på igen?


Med vänlig hälsning,
Seb
1. Ja, om du uppgraderar avslutas ditt Premium-kort. Du kan använda det medan du väntar på det nya kortet men sedan avslutas det.

2. Du får ett nytt Premium-kort om du sedan "nedgraderar" till premium igen.
 

Davvelavve

Medlem
Synd att inte spenden börja gälla direkt efter man uppgraderat. Alltså använda premium kortet fram tills dess elite kommer som räknas mot elite spenden...
 

igelkotten

Medlem
Synd att inte spenden börja gälla direkt efter man uppgraderat. Alltså använda premium kortet fram tills dess elite kommer som räknas mot elite spenden...

Jag tror det fungerar - var länge sedan jag bytte sist men om jag minns rätt så fick jag spend på nya kortet när jag använde det gamla. Kanske någon kan bekräfta som testar mer nyligen.
 

Jim_

Medlem
Jag tror det fungerar - var länge sedan jag bytte sist men om jag minns rätt så fick jag spend på nya kortet när jag använde det gamla. Kanske någon kan bekräfta som testar mer nyligen.
Har sett i appen att premiumkortet blev ersatt av ett Elitekort. Kollade upp med kundtjänsten och fick veta att beräknat leveransdatum på nya kortet är 9/3. Vid frågan om spend hamna på nya kortet så var svaret nej. Men vad vet kundtjänsten? Någon annan som haft andra erfarenhet kring byte av kort?
 

Davvelavve

Medlem
Har sett i appen att premiumkortet blev ersatt av ett Elitekort. Kollade upp med kundtjänsten och fick veta att beräknat leveransdatum på nya kortet är 9/3. Vid frågan om spend hamna på nya kortet så var svaret nej. Men vad vet kundtjänsten? Någon annan som haft andra erfarenhet kring byte av kort?
Ser nu att min spend är nollad. Ska göra ett köp sen så får jag se om ett par dagar om spenden ökat.
 

dave.s

Medlem
Kan du hålla samma spend resten av året får du in 2 vouchers på elite. Känns som en no brainer att byta då om du har poäng för två vouchers.

Yes, tack igen. Blev det, kan alltid byta tillbaka.

Fungerar det som att 1 juli är brytdatum för första voucher eller kan man tjäna in de närsom?

Undrar också om man byter fram och tillbaka som inte verkar så ovanligt, blir det ingen ny kreditupplysning så länge den biten inte förändras?
 
Toppen