toer00
Medlem
Skickade LH till kortreklamation på SEB (SAS Eurobounus MC),
”Vi har gått igenom ditt ärende.
Det framgår inte när du ringde Lufthansa och fick det bekräftat att flygen är inställda och att de erbjudit sig att betala tillbaka pengarna. Vem pratade du med?
På grund av rådande omständigheter kan det ta extra lång tid för Lufthansa att genomföra återbetalningen. Vi ber dig därför att avvakta och vid frågor kontakta Lufthansa direkt.
Om du trots förnyad kontakt med Lufthansa inte fått den utlovade återbetalningen, är du välkommen att kontakta oss igen.
Vi ber dig då att bifoga informationen du fick om inställda flyg och återbetalningen. Du kan kontakta inköpsstället på telefon, men be då att inköpsstället bekräftar ert samtal...”
Enligt ovan så undrar jag om någon har erfarenhet av hur man svarar på följande...
- ”Fick det bekräftat att flygen är inställda och att de erbjudit sig att betala tillbaka pengarna, Vem pratade du med?” (Räcker det inte med LH kundservice, svenska numret, måste man nu skriva upp namnet på den som svarar..??)
- ”Du kan kontakta inköpsstället på telefon, men be då att inköpsstället bekräftar ert samtal...” (hur får man ett samtal bekräftat? Spelar in det mha en app...?? Tips på appar...??)
”Vi har gått igenom ditt ärende.
Det framgår inte när du ringde Lufthansa och fick det bekräftat att flygen är inställda och att de erbjudit sig att betala tillbaka pengarna. Vem pratade du med?
På grund av rådande omständigheter kan det ta extra lång tid för Lufthansa att genomföra återbetalningen. Vi ber dig därför att avvakta och vid frågor kontakta Lufthansa direkt.
Om du trots förnyad kontakt med Lufthansa inte fått den utlovade återbetalningen, är du välkommen att kontakta oss igen.
Vi ber dig då att bifoga informationen du fick om inställda flyg och återbetalningen. Du kan kontakta inköpsstället på telefon, men be då att inköpsstället bekräftar ert samtal...”
Enligt ovan så undrar jag om någon har erfarenhet av hur man svarar på följande...
- ”Fick det bekräftat att flygen är inställda och att de erbjudit sig att betala tillbaka pengarna, Vem pratade du med?” (Räcker det inte med LH kundservice, svenska numret, måste man nu skriva upp namnet på den som svarar..??)
- ”Du kan kontakta inköpsstället på telefon, men be då att inköpsstället bekräftar ert samtal...” (hur får man ett samtal bekräftat? Spelar in det mha en app...?? Tips på appar...??)