Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Gus

Medlem
Min chaufför tog en lång väg till Bromma flygplats. När jag skulle reklamera i appen fick jag svar direkt att jag skulle krediteras pengar, väldigt smidigt jämfört med tidigare då en manuell koll gjordes. Screenshot_20161222-140920.png
 

nota bene

Medlem
Tror det är Black med dålig rating som tvingas synas som X också. Eller så kan de själva välja det, inte helt säker.
Tror att de kan välja också. Hade en chaffis i E-klass härom dagen som gjorde sin 3:e körning som chaffis (rating 5/5) som Uberx.

Men ja, har de låg rating verkar det som om de tvingas att ta körningar en kategori lägre. Inte vara i Stockholm men även internationellt.
 

dino_81

Medlem
Är det någon mer än jag som stör mig på att det i den nya versionen av appen inte framgår hur stor surge som råder?

Visst, det framgår på kvittot och det beräknade priset är inkl surge men jag tycker att det var bättre fört då aktuell surge tydligt framgick.

Vanesak kanske.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bnr

Medlem
Är det någon mer än jag som stör mig på att det i den nya versionen av appen inte framgår hur stor surge som råder?

Visst, det framgår på kvittot och det beräknade priset är inkl surge men jag tycker att det var bättre fört då aktuell surge tydligt framgick.

Vanesak kanske.
Det är nog en vanesak samt högst medvetet från Ubers sida.
Är lite kluven, bra att kunna se aktuell surge, men också bra att bara enkelt ta ställning till vad priset för resan kommer hamna på och göra en rimlighetsbedömning utifrån det.
Det som var bra innan var att man kunde se både aktuell surge såväl som fare estimate med aktuell surge i beräkningen.
 

Gus

Medlem
Är det någon mer än jag som stör mig på att det i den nya versionen av appen inte framgår hur stor surge som råder?

Visst, det framgår på kvittot och det beräknade priset är inkl surge men jag tycker att det var bättre fört då aktuell surge tydligt framgick.

Vanesak kanske.
Håller med, stör mig på det!

Stör mig också på att man ser sämre vilken adress man angivit som upphämtningsadress. Likaså är det svårt att se var bilen befinner sig under resans gång. Njae, jag tycker den gamla versionen är bättre!
 

Gus

Medlem
Får uber x åka i buss och taxikörfält till Arlanda? Jag ska åka till Arlanda från en adress nära Odenplan i Sthlm på torsdag morgon kring kl. 08. Det är väl mitt i rusningen? Resan ska nu söndag kväll ta 32 minuter enligt Google maps. Men en morgon vid 8-tiden är väl situationen en helt annan?

Jag vill inte bli fast i några bilköer. Kanske bättre ta Arlanda express?
 

kaktusen

Medlem
Får uber x åka i buss och taxikörfält till Arlanda? Jag ska åka till Arlanda från en adress nära Odenplan i Sthlm på torsdag morgon kring kl. 08. Det är väl mitt i rusningen? Resan ska nu söndag kväll ta 32 minuter enligt Google maps. Men en morgon vid 8-tiden är väl situationen en helt annan?

Jag vill inte bli fast i några bilköer. Kanske bättre ta Arlanda express?
Det är trafik till stan vid den tiden. Du åker från stan och då är det ingen trafik. När man åker från Odenplan är man dessutom ute på E4 snabbt.
 
Toppen