Senaste nytt

Tyskt Hilton-kreditkort

Doctor-X

Medlem
Nja 48€ får jag det till utan reseförsäkring osv.
Tycker det är ett ganska bra pris per år för att vara HHG - någon gratis uppgradering och gratis frukost så har det betalat sig flera gånger om.
 

Doctor-X

Medlem
Intjäningen är just nu bättre med ett svenskt Amex Platinum
För min del som har AmEx Platinum, AmEx SAS Elite, SAS MC Premium och Nordic Choice MC.
Pontus, Hotellstatus, PP och reseförsäkringen har varit mitt argument att behålla kortet. Men när Elite nu får hyrbilsförsäkring och att inte Bästa kortförsäkringen gäller längre samt EBG, börjar det bli svårt för mig personligen att motivera 6600kr - ett komplement för att iaf behålla HHG skulle vara 49€/år.
 

GOTBound

Medlem
€20 000 spend per år för Diamond status omräknat till SEK på ett svenskt kort hade varit en no-brainer.

Nu är det i princip bara mina Amazon.de köp som görs i € och de blir tyvärr bara 1/4 som mest på årsbasis.

EK
 
För min del som har AmEx Platinum, AmEx SAS Elite, SAS MC Premium och Nordic Choice MC.
Pontus, Hotellstatus, PP och reseförsäkringen har varit mitt argument att behålla kortet. Men när Elite nu får hyrbilsförsäkring och att inte Bästa kortförsäkringen gäller längre samt EBG, börjar det bli svårt för mig personligen att motivera 6600kr - ett komplement för att iaf behålla HHG skulle vara 49€/år.
Ja, men det fina är att AMEX GREEN Card har exakt samma intjäningsmodell som Platinum men kostar 0kr/år. Om man är sugen att tjäna MR för att tex växla till Hilton. Det ”enda” du går miste om i dina ekvation ovan är HHG.
 

M.K

Medlem
Dålig intjäning på detta kort även på Hiltons hotell. 1,95% valutapåslag tillkommer dessutom. Amex ger med dagens Euro kurs mer än dubbelt så många poäng på Hilton utanför Eurozonen.

10% rabatt på mat/dryck, men endast i Tyskland.

Diamondstatus efter €20000 i spend är dock bra, men man missar då många poäng med den dåliga intjäningen. Detta lockar inte även om det nu gick.
 

Doctor-X

Medlem
Tyvärr så handlar jag nästan uteslutande med AmEx Elite och SAS MC och inte så mycket med Platinum (främst för att betalkortet inte har samma deal med 3p/kr i utländskvaluta).
Som sagt enda anledningen jag ser med kortet ovan (om det går - vet ej om det går att skaffa som svensk) är HHG för 48€/år vilket för mig skulle vara betydligt bättre deal än 6600kr (ju mer jag funderar desto mindre kan jag motivera Platinum för mig idag). Jag bor för lite eller för ojämt på Hilton utomlands för att komma upp i HHG - men tycker att det varit värt att ha HHG när jag bott på Hilton eftersom frukosten ingår och jag har nästan blivit uppgraderad varje gång.
Eftersom frukost för 2 pers iaf kostar 20€/person/dag betalar sig detta efter typ 2nätter.
 

mha321

Medlem
Kortet i sig verkar ju inte så överdrivet bra, nej. Men om man bara ser det som hhg för 500 spänn är det ju intressant ändå.. Beroende på hur mycket krångel det är.
 
Toppen