Senaste nytt

Travel With Confidence

LarsCph

Medlem
Dette her er jo helt utrolig god service https://www.qatarairways.com/en-nl/travel-with-confidence.html og jeg overvejer mig at benytte sig af deres gode priser fra før jul til efter nytår 2021.

Men er der nogen der kan gennemskue reglerne når udrejse er i 2020 og hjemrejse 2021 - gælder dette så stadig? Jeg kan ringe og spørge dem men det var lettere (for mig) hvis nogen ved det eller allerede havde undersøgt det.

Deres T&C er sådan her og det er ikke helt entydigt syntes jeg om rejsen skal være afsluttet eller blot på begyndt i 2020.
  • Valid for tickets issued on/before 30 September 2020.
  • Valid for travel on/before 31 December 2020.


 

ZZZebra

Medlem
Håller helt med, väldigt bra villkor och ett exempel på bra kommunikation.

Gällande datum brukar det ju ofta vara att resan skall vara avslutad innan slutdatum för kampanjer, det är ju inte helt tydligt här. Så jag skulle nog mejla eller chatta med dem och fråga så att jag har svaret skriftligt.
 

Andrew

Medlem
Helt otroligt att man får byta destination inom 5000 miles, helt kostnadsfritt och utan fare difference. Man kan alltså ta sig till Sydney för samma pris som Singapore eller Hong Kong.
 

ekf

Medlem
Jag fattar inte byråkratiskt text så bra. Betyder det att jag kan flytta fram min avfärd som var tänkt februari 2021? Bokade och betalade för den i mars 2020.

Tack på förhand.

https://www.qatarairways.com/en/pre...ress-releases&CID=SMALL0678502232000000001105
Om dina biljetter är utfärdade före 31 dec i år (vilket jag antar att de är), så kan du boka om enligt vad de skriver. De har inte med en klausul om avresedatum/hemresedatum så vitt jag kan se.
 

Turnpike

Medlem
Om dina biljetter är utfärdade före 31 dec i år (vilket jag antar att de är), så kan du boka om enligt vad de skriver. De har inte med en klausul om avresedatum/hemresedatum så vitt jag kan se.

Tack ekf, uppskattar ditt svar. Jag har inte gett upp att komma iväg, men inser innerst inne att det knappast lär bli så. Skönt att inte biljetten brinner inne då BC inte är gratis.
 

Tomas E

Medlem
Antar att detta pressmeddelande från igår, länkat ovan, är anledningen till att tråden bumpats:
Qatar Airways is extending its commitment to offering passengers flexible booking options, now available for all tickets issued before 31 December.

For passengers who would like to change their travel plans, they can:
  • Hold their ticket value for two years
  • Benefit from unlimited date changes
  • Exchange their ticket for a future travel voucher with 10% extra value.

Däremot ser jag inte längre(?) den här möjligheten:
Helt otroligt att man får byta destination inom 5000 miles, helt kostnadsfritt och utan fare difference. Man kan alltså ta sig till Sydney för samma pris som Singapore eller Hong Kong.
Utan det uttrycks (nu?) så här, med min markering:
If passengers have had their travel plans impacted by factors outside their control, they can:
  • Change their destination – within the same continental region for Qatar Airways Privilege Club members or within the same country or a 500 mile radius for non-members
  • Swap their ticket for Qmiles
  • Refund their ticket with no fees applied.
Antar att faktorer utanför resenärens kontroll t.ex. kan vara sådant som att destinationslandet inte tillåter inresa.
 

Tradör

Ny medlem
Hej!

Kan någon hjälpa mig att tolka detta:

  • Valid for tickets issued on/before 30 April 2021.
  • Valid for any Qatar Airways’ tickets purchased either directly from Qatar Airways or through travel agents. If you have booked your ticket through a travel agent, please contact your travel agent.
  • Qatar Airways is entitled to change its Extending Our Commitment Policy with immediate effect and without prior notice to you.
Changes

  • All travel must be completed by 31 December 2021.
  • Rebooking fees will be waived if reservations are amended more than 1 hour prior to departure (for travel on/before 31 December 2021).

Om jag bokar en resa över jul o nyår 21/22, är det bara utresan jag får omboka då, om jag bokar innan 30 april?

https://www.qatarairways.com/en-se/travel-with-confidence.html?iid=ALL51338640#terms
 
Toppen