Visa bifogad bild 106001
Grund speed 50kts är ju rätt lågt. Kraftig motvind antar jag. SAS-kärran bakom - SK165 ARN-GOT gick upp igen från 2k fot och försöker igen
Fast med 31 knop motvind (44 i byarna) så blir det 80+ knop fart i luften, inte allt för orimligt för en Dash 8 enligt en snabb googling...Kolla gärna "more info" och "data source" för att få mer information om datakvaliten, i detta fall MLAT.
Varit bokad på den och varit på GOT sen klockan 12 idag, norsken går inte att lita på alls.
Nu ställde de in den efter fyra landningförsök.
Andra bolag landar däremot utan problem.
Nä precis, ju senare kvällen led desto svårare blev det.Nej, andra bolag landar inte utan problem på Landvetter i kväll. Under tiden jag kollade på FR24 mellan 19-20 gjorde SAS från Umeå två landningsförsök innan man kom ner.
Lauda från Wien gjorde ett och divertade sedan till Sturup.
Finnair från HEL gjorde ett försök och gick sedan tillbaka till HEL
SAS165 från Arlanda gjorde två försök och gick sedan tillbaka till Arlanda
Tui från Teneriffa gjorde ett försök och gick sedan till Oslo och det var en B767
BRA från Visby gjorde ett försök och gick sedan till Halmstad
Detta var bara under en timme så nog hade alla bolag som skulle till Landvetter problem i kväll.
Det blåste 60 knop i byarna, visserligen nästan rakt i banan, men det är ingen höjdare att sitta i flygplanet och göra tre landningsförsök med denna turbulens, speciellt inte i BRA ATR kärra.
Visa bifogad bild 106005
Visa bifogad bild 106006
Japp, blev Landvetter Airport Hotel för mig och min systerson och morgonplanet upp till Åre.Nej, andra bolag landar inte utan problem på Landvetter i kväll. Under tiden jag kollade på FR24 mellan 19-20 gjorde SAS från Umeå två landningsförsök innan man kom ner.
Lauda från Wien gjorde ett och divertade sedan till Sturup.
Finnair från HEL gjorde ett försök och gick sedan tillbaka till HEL
SAS165 från Arlanda gjorde två försök och gick sedan tillbaka till Arlanda
Tui från Teneriffa gjorde ett försök och gick sedan till Oslo och det var en B767
BRA från Visby gjorde ett försök och gick sedan till Halmstad
Detta var bara under en timme så nog hade alla bolag som skulle till Landvetter problem i kväll.
Det blåste 60 knop i byarna, visserligen nästan rakt i banan, men det är ingen höjdare att sitta i flygplanet och göra tre landningsförsök med denna turbulens, speciellt inte i BRA ATR kärra.
Visa bifogad bild 106005
Visa bifogad bild 106006