Senaste nytt

Tips på resmål vecka 44?

Maja

Medlem
Res i Sverige!
Vår servicenäring behöver alla inkomster de kan få.
Jobb skapar jobb och det gynnat oss alla.
Det finns bra hotell med spa och andra aktiviteter, trevliga restauranger natur sköna områden
@Maja förmodligen har ni vänner som bor någon annanstans i vårt vackra land, besök dem, tänk vad de skall bli glada av att få besök av dig och de dina!
Tanken har givetvis slagit mig, men min bästa vän bor strax utanför Malmö och lever i en väldigt begränsad Coronabubbla så något besök där är tyvärr ej att tänka på!

Ska klura på om vi ska upptäcka mer av Sverige eller bara acceptera situationen som den är för tillfället och hålla ut.
 

GOTBound

Medlem
Vi har ”gett upp” och riktar in oss på Påsklovet, London fyra nätter, flyger iofs inte med *A utan BA. Väldigt billiga biljetter, 3 400 kr för hela familjen [2 vuxna, 1 ung vuxen och ett barn]. Hemresan POUG:ad för 2 800kr så vi flyger CE hem till GOT.

Hilton har bra priser över påsk på flertalet hotell i London.
 

Maja

Medlem
Vi har ”gett upp” och riktar in oss på Påsklovet, London fyra nätter, flyger iofs inte med *A utan BA. Väldigt billiga biljetter, 3 400 kr för hela familjen [2 vuxna, 1 ung vuxen och ett barn]. Hemresan POUG:ad för 2 800kr så vi flyger CE hem till GOT.

Hilton har bra priser över påsk på flertalet hotell i London.

Jag håller tummarna för att vi ska lyckas ta oss till Singapore under påsklovet. Årets resa dit ställdes ju in.

Om det blir någon resa alls under höstlovet så lär vi boka den väldigt tätt inpå. Håller lite extra koll på Italien ett tag till.
 

GOTBound

Medlem
Jag håller tummarna för att vi ska lyckas ta oss till Singapore under påsklovet. Årets resa dit ställdes ju in.

Om det blir någon resa alls under höstlovet så lär vi boka den väldigt tätt inpå. Håller lite extra koll på Italien ett tag till.
Vi har Miami och Key Largo över nyår, än så länge är biljetten inte avbokade av BA, men vi räknar med att dessa kommer bokas av/ställas in.
 

Kimmen00

Medlem
Kanarieöarna är ju öppet, med gott om lufthansaflyg. Dock har de just nu alldeles för rigida munskyddskrav.. Sitter i samma sits som Maja, har just nu bokat till Tenerife v44 men funderar på att boka om till Sicilien..
 

Kimmen00

Medlem
Sorrento och Amalfikusten med Lufthansa och sen kolla vad Hilton Sorrento skall ha dina datum. Temperaturen borde vara ok.

Runt 260 euro för ett 'trippelrum' alt 220 euro för ett dubbelrum. Borde inte priserna vara lägre i det ekonomiska läget?
Vi är ju 4, nån som vet om man kan köra 4 Pers i ett trippelrum?
Hilton Diamond för övrigt
 

Maja

Medlem
Runt 260 euro för ett 'trippelrum' alt 220 euro för ett dubbelrum. Borde inte priserna vara lägre i det ekonomiska läget?
Vi är ju 4, nån som vet om man kan köra 4 Pers i ett trippelrum?
Hilton Diamond för övrigt
Jag reagerade också lite över priserna, även om vi klarar oss med trippelrum. Okej restider dit, men 2,5 timme på FRA känns segt. Men hemresan var inte skoj, 5,5h på FRA och en ankomsttid kl 23:20 på Landvetter är tveksam. Det finns gränser för hur många timmar man kan roa sig i en lounge. Det är spännande att resan dessutom är minst 1000kr dyrare p/p från GOT än från ARN. Rent tekniskt sett så är det färre flygmil och billigare bränslekostnad, men trafikläget från GOT påverkar givetvis biljettpriset negativt.

Vi får nog inse att det inte är optimalt läge att resa någonstans just nu och försöka hitta på saker på hemmaplan lutar det åt allt mer efter att ha Googlat en hel del på olika alternativ.
 

Senator

Moderator
Runt 260 euro för ett 'trippelrum' alt 220 euro för ett dubbelrum. Borde inte priserna vara lägre i det ekonomiska läget?
Vi är ju 4, nån som vet om man kan köra 4 Pers i ett trippelrum?
Hilton Diamond för övrigt

Jag reagerade också lite över priserna, även om vi klarar oss med trippelrum. Okej restider dit, men 2,5 timme på FRA känns segt. Men hemresan var inte skoj, 5,5h på FRA och en ankomsttid kl 23:20 på Landvetter är tveksam. Det finns gränser för hur många timmar man kan roa sig i en lounge. Det är spännande att resan dessutom är minst 1000kr dyrare p/p från GOT än från ARN. Rent tekniskt sett så är det färre flygmil och billigare bränslekostnad, men trafikläget från GOT påverkar givetvis biljettpriset negativt.

Vi får nog inse att det inte är optimalt läge att resa någonstans just nu och försöka hitta på saker på hemmaplan lutar det åt allt mer efter att ha Googlat en hel del på olika alternativ.

Jag tror att hotellet har stängt flera våningar som gör att det går att hålla uppe priserna. Jag har en av fem vistelser under åren varit under €200 per natt med CORP RATE så detta är ganska vanliga priser. Jag bokar ofta fem nätter på poäng sen cash för resten.

Triple har en soffa som blir en 140cm säng. Beroende av ålder borde två barn kunna sova där.
 

Maja

Medlem
Jag tror att hotellet har stängt flera våningar som gör att det går att hålla uppe priserna. Jag har en av fem vistelser under åren varit under €200 per natt med CORP RATE så detta är ganska vanliga priser. Jag bokar ofta fem nätter på poäng sen cash för resten.

I jämförelse med många andra hotell som nu kör väldigt bra priser så stod denna ut, men det är säkerligen som du säger att de har stängt flera våningar och då kan bibehålla sina priser i det segment de önskar ligga i.
 
Toppen