Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Agö

Medlem
Kan bara instämma. Var där 2013 och blev dunderbesviken. Maten var lika tråkig och oinspirerande som personalen. Är förvånad över att de har en stjärna faktiskt.
Och nu kom den! Fantastisk zero star review av New York Times/Pete Wells.

"Other restaurants, and not just steakhouses, can put a formidable crust on both sides of the cut; Luger caramelizes the top side only, while the underside is barely past raw, as if it had done all its cooking on the hot platter.

Other restaurants, and not just steakhouses, buy beef that is tender, richly marbled and deeply flavorful; at Luger, you get the first two but not the third.

Other restaurants, and not just steakhouses, age that beef to make flavor grow and intensify and double back on itself; dry-aging at Luger still results in a tender steak, but it rarely achieves a hypnotic or compelling or even very interesting one."

"The restaurant will always have its loyalists. They will laugh away the prices, the $16.95 sliced tomatoes that taste like 1979, the $229.80 porterhouse for four. They will say that nobody goes to Luger for the sole, nobody goes to Luger for the wine, nobody goes to Luger for the salad, nobody goes to Luger for the service. The list goes on, and gets harder to swallow, until you start to wonder who really needs to go to Peter Luger, and start to think the answer is nobody."

Peter Luger Used to Sizzle. Now It Sputters. - The New York Times

Senator

Och nu kom den! Fantastisk zero star review av New York Times/Pete Wells.

"Other restaurants, and not just steakhouses, can put a formidable crust on both sides of the cut; Luger caramelizes the top side only, while the underside is barely past raw, as if it had done all its cooking on the hot platter.

Other restaurants, and not just steakhouses, buy beef that is tender, richly marbled and deeply flavorful; at Luger, you get the first two but not the third.

Other restaurants, and not just steakhouses, age that beef to make flavor grow and intensify and double back on itself; dry-aging at Luger still results in a tender steak, but it rarely achieves a hypnotic or compelling or even very interesting one."

"The restaurant will always have its loyalists. They will laugh away the prices, the $16.95 sliced tomatoes that taste like 1979, the $229.80 porterhouse for four. They will say that nobody goes to Luger for the sole, nobody goes to Luger for the wine, nobody goes to Luger for the salad, nobody goes to Luger for the service. The list goes on, and gets harder to swallow, until you start to wonder who really needs to go to Peter Luger, and start to think the answer is nobody."

Peter Luger Used to Sizzle. Now It Sputters. - The New York Times

Och nu ganska högt i mitt CNN flöde:

Iconic New York steakhouse Peter Luger gets broiled in NYT restaurant review Iconic New York steakhouse Peter Luger gets broiled in NYT restaurant review - CNN

JacobGBG

Medlem
Läste denna sågning av Peter Lugers imorse och lyfte på både ett och två ögonbryn. Har personligen alltid föredragit klassiska, centrala och eleganta Steak House som Keen's och Benjamin's före det lite mer "rustika" Lugers i Brooklyn så känns skönt att verkligheten har hunnit ikapp dom. Detta kommer förstås leda till en het diskussion vilket som nu är NYC's go-to Steakhouse.

Kris

Medlem
Gjorde ett snabbt pitstop på Oxomoco, Greenpoint. Helt klart värt ett besök för lite genuint mexikanskt krubb. För min del blev det tonfisktostada och ett par taccos. Smarrigt!

IMG_20200116_174545.jpg

IMG_20200116_175642.jpg

Dbodenfo

Medlem
Jag besökte Cote korean steakhouse som ligger i flat iron distriktet.

Grymt bra service, god mat och sen att det är en norrbagge som är barchef för speakeasy baren i källaren är alltid kul!

är nu på permanenta listan för NYC restauranger!

ptotheg

Medlem

Grymt bra service, god mat och sen att det är en norrbagge som är barchef för speakeasy baren i källaren är alltid kul!

Har käkat här två gånger och det är fantastiskt tycker jag också! Rekommenderar Cote varmt!

Blue Smoke Flatiron om man vill äta fantastiska ribs till inga pengar alls vill jag också slå ett slag för. Här är det inte elegant utan mer chill. Kött och öl, vad kan gå fel?

jerixon

Medlem
Lägger till båda på listan inför sommarens NYC besök :)

Har käkat här två gånger och det är fantastiskt tycker jag också! Rekommenderar Cote varmt!

Blue Smoke Flatiron om man vill äta fantastiska ribs till inga pengar alls vill jag också slå ett slag för. Här är det inte elegant utan mer chill. Kött och öl, vad kan gå fel?

sembl

Medlem

Mycket trevligt ställe, med en stor varning att speakeasyn (Under Cote) oftast har events och är sällan öppen för allmenheten. Det blir inte lika mycket speakeasy då. Deras bar är annars mycket trevlig och man får koll på alla gäster som kommer. Har haft mycket roliga diskussioner där och ätit barmenyn.

Restauranger vi åt på under vår resa förra veckan, inga dyra restauranger men riktigt goda.

Cafe Habana; deras Cubanos var mäktig!
Woodpecker by David Burke; Vedeldad pizza med prosciutto och honung och deras perfekt "brända" kanter
Nom Wah Nolita; Kyckling- & Ingefärsdumplings var riktigt bra, sveptes ner med en Tiger.
Yaso Tangbao, Soupdumplings kan ha varit de bästa på hela resan.

Toppen