Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Vegan: AvantGarden, kör med smakmeny.
Överallt bra: Her name is Han(Korean fusion), Quality Meats, Quality Eats.
Burger: Gramercy Tavern, you got to be lucky, though, mig tog det tid att gå dit i rätt tid.
 

Timpsi

Medlem
Ska besöka NYC snart och lagt endel tid på att läsa review för steakhouses. Kom över denna sida, killen verkar ha koll. Tycker ni hans ranking verkar vettig? Leaderboard | Johnny Prime

I övrigt har jag tänkt försöka hänga på låset och boka in oss på Momfuku Ko, om jag lyckas, då borden försvinner direkt. Någon som provat detta ställe, men tanke på hur snabbt det säljer ut verkar de va världsklass?
Keens är ett säkert kort i NYC när det gäller steaks. Mysig atmosfär också!
 

Carlos

Medlem
Såg precis att Spotted Pig blivit av med sin stjärna. Ingen här i New York som inte tycker det är rättvist. Och grattis till skandinaviska Aska som fått sin andra!
 

ante888

Medlem
Jag var nyligen på Cosme (*) som jag kan rekommendera. Mexikanskt kök, ingen aning om hur "autentiska" smakerna var men jag tyckte om det. Ganska stor lokal, men kändes ändå ganska mysigt. De har vanlig storlek på rätterna, där jag testade 6 olika inkluderat sällskapets (tre var) och samtliga var riktigt bra, samtidigt som de var relativt enkla.
 
Jag var nyligen på Cosme (*) som jag kan rekommendera. Mexikanskt kök, ingen aning om hur "autentiska" smakerna var men jag tyckte om det. Ganska stor lokal, men kändes ändå ganska mysigt. De har vanlig storlek på rätterna, där jag testade 6 olika inkluderat sällskapets (tre var) och samtliga var riktigt bra, samtidigt som de var relativt enkla.

Jag var där i höstas, bra mat! Chefs Table avsnittet om Cosme var dock ännu bättre...
 

Carlos

Medlem
Fick äntligen besöka Le Bernadin i helgen, måste säga att det var helt outstanding. Alltifrån maten (såklart) till dekoren, servicen, stämningen och vinerna. Vi körde Chefs Tasting med Vinpaket. Jag är egentligen inte så stor i fisken men när man kommer upp på den här nivån är allting helt otroligt. Standoutsen var Hamachitartaren med rysk caviar (Krug NV var vinet som matchades), crab cakesen (gillar verkligen inte krabba vanligtvis) och sen givetvis Laquered Lobster Tail med Tryffelsås och Tagliatelle.

Honorary mention går till Surf and Turfen (sista salta rätten) där den Hawaiianska Wagyubiffen i stort smälte i munnen som smör, köttsmör, smörkött, ni fattar, det var godare än det kanske låter.
 
Toppen