Senaste nytt

Tips på bra appar

Om det är en bokning hos några som har Amadeus som GDS är det bästa att lägga till med hjälp av PNR

Jag gjorde de med en sas bokning och det funka klockrent.
Jag skulle lägga till en bokning för en båttur och var lite slarvig och behövde ändra den efteråt, då fanns inte bokningen efter en lång laddning. Sen kom den tillbaka i något mellanläge där översikten visade nya tiden men detaljerna visa gammla tiden. Titeln kunde inte hantera & utan skrev ut HTML numret för &-tecknet.
Jag är helt förstående att fristående bokningar inte funkar helt men sånna där grejor som att inte hantera vissa tecken och inte synca helt är avtändande för mig
 
Jaha lite som vanligt med Google , bygger ihop en sjyst produkt sen scrapar dom den :(
Support for the Google Trips app will end on August 5, 2019.
Use Google Trips app features in Google Search & Maps - Travel Help
Jag såg det också. Men Google Trips har aldrig funkat 100% automatiskt utan man har hela tiden behövt lägga in bokningar manuellt, och det finns ingen email att skicka vidare bokningar till som med tex Check my trip eller Tripcase. Dock borde Google, som ju äger Amadeus, slå ihop Check my trip och Google trips och göra en ännu bättre app istället.
 

mha321

Medlem
Jag såg det också. Men Google Trips har aldrig funkat 100% automatiskt utan man har hela tiden behövt lägga in bokningar manuellt, och det finns ingen email att skicka vidare bokningar till som med tex Check my trip eller Tripcase. Dock borde Google, som ju äger Amadeus, slå ihop Check my trip och Google trips och göra en ännu bättre app istället.

Google äger väl inte Amadeus. De är väl ett vanligt noterar bolag?

Google köpte ita software för en tid sedan - möjligen det som blandas ihop?
 

Mr Basic

Medlem
Söker en app för iPhone/iPad som ersättare till check my trip (som fungerar sämre och sämre). Kravbild:
-för flygresor
-ska fungera med de flesta flygbolag (de 3 stora allianserna)
-ingen löpande kostnad (engångskostnad ok)
-att skriva in PNR+namn ska vara tillräckligt för att lägga till resa (vill inte maila ut bokningsbekräftelse eller lägga in manuellt)
-skickar mail vid förändringar

Finns ovanstående? :rolleyes:
Försökte lägga till en resa bokad hos/med Lufthansa i check my trip men Lufthansa tillåter (tydligen) inte detta.
 

Brandten

Medlem
Söker en app för iPhone/iPad som ersättare till check my trip (som fungerar sämre och sämre). Kravbild:
-för flygresor
-ska fungera med de flesta flygbolag (de 3 stora allianserna)
-ingen löpande kostnad (engångskostnad ok)
-att skriva in PNR+namn ska vara tillräckligt för att lägga till resa (vill inte maila ut bokningsbekräftelse eller lägga in manuellt)
-skickar mail vid förändringar

Finns ovanstående? :rolleyes:
Försökte lägga till en resa bokad hos/med Lufthansa i check my trip men Lufthansa tillåter (tydligen) inte detta.
Lite OT men känns som alla appar har några av funktionerna men långt från alla vilket gör att man till slut sitter med flera olika. :(

När jag var i Vegas senast tyckte jag Google travel (inbyggd i Samsung??) fungerade bäst. En del initial handpåläggning men inte mycket.

Seriös fråga: Vad hade det kostat (ungefär) att utveckla en app som har det bästa av funktioner från alla appar? En slags top-of-the-line-BC-edition travel app?
 
Toppen