Senaste nytt

Tips på bra appar

palmen

Moderator
Kan väl fortsätta den här tråden nu istället för att starta en ny även om jag bara efterlyser en app.

År 2019 är året då jag ska tracka alla resor så jag också kan bidra till "ditt reseår 2019" tråden.

Så nu behöver bästa appen för detta.

- Boardingkort planerar jag att ha i pappersform.
- Använder bara Android.
- Kan såklart betala för att få en bra fungerande app.
- Har testat några olika för år sedan men tycker mig sakna funktioner i alla, så hoppas att mycket har hänt senaste året och att den ultimata appen finns. :)
Jag kör på flightradar och loggar mina flighter där, det görs ju dock i vanlig browser och inte i en app.
 

henke12

Medlem
Någon som använder App in the air?

Blir inte riktigt klok på den,
Synkade den med mitt gmailkonto och den hittade ett fyrtiotal gamla bokningar.
Men inga av min nya!?

Måste jag själv lägga in samtliga flighter som den ska bevaka?

Ni som använder den;
Vad har ni den till?
 
Någon som använder App in the air?

Blir inte riktigt klok på den,
Synkade den med mitt gmailkonto och den hittade ett fyrtiotal gamla bokningar.
Men inga av min nya!?

Måste jag själv lägga in samtliga flighter som den ska bevaka?

Ni som använder den;
Vad har ni den till?
Jag har den även kopplad till Eurobonus så den tar mina bokade resor direkt från sas.
 

mha321

Medlem
Måste säga att jag är imponerad över vilket förtroende ni har för tredje part. Med ert eb lösenord kan ju antingen de eller den som det läckt till när de gör något fel göra många roliga saker för era poäng.

Och att lämna ut sitt Gmail password gör ju att någon som kommer in den vägen kan nollställa konton på väldigt många ställen och sedan ta över dem totalt. Har man en ren throwaway profil så händer förstås inte det, men då får man ju inte sina bokningar dit...
 

Flying Finn

Medlem
Vad använder ni för app/appar numera med Android för navigering och hitta snabbt lokala tjänster (t.ex. bankomat eller något att käka) utomlands, om vi bortser Google Maps? :) Mobildata är okej, måste inte vara offline.

Har själv tänkt pröva Here till följande. Har OsmAndPlus som huvudsaklig digital karta i telefonen.
 

Robert flysas

Moderator
Jag har testat vissa appar för att lägga in vart man varit, smidigt och enkelt, men alltid är det något fel, tidskrävande eller bara tråkiga kartor. Tips tas tacksamt emot. iPhone.

Själv kan jag tipsa om Check My Trip som gör det enkelt att dela resan till de hemma och dit man ska, ser förseningar och andra avvikelser.
 
Jag har testat vissa appar för att lägga in vart man varit, smidigt och enkelt, men alltid är det något fel, tidskrävande eller bara tråkiga kartor. Tips tas tacksamt emot. iPhone.

Själv kan jag tipsa om Check My Trip som gör det enkelt att dela resan till de hemma och dit man ska, ser förseningar och andra avvikelser.

Hur använder du den check my trip? Mailar du in reservationer ?
Jag försökte lägga till en resa manuellt nu men det var jobbigt segt.
Gillar att man kan lägga till aktiviteter, det går inte i Google Trips som jag använder.
 
Toppen