Senaste nytt

Tips för resa till Maldiverna/Seychellerna

Doctor-X

Medlem
Huvudregeln brukar väl vara:
Måste du fråga???
Då har du inte råd! ;)

Hehe, så sant! Dock är det skillnad på ockerpriser och bara dyrt. Mest intresserad av öl-index. Är det 20$ för en öl eller 50$?

OT: Drack kaffe en gång på Tivoli i Köpenhamn (dvs inget speciellt kaffe), fick betala 150DKK per kopp. Det är bara idioti.

OT2(men till viss del on topic ;) ): Blir iaf inte någon bonus iår (inte för att man får det som regions-anställd), men istället för lönepåslag under den värsta krisen under Corona fick vi anställda i Region Östergötland en t-shirt och presentkort på ost för vår insats/övertid. Så ja jag har nog inte råd :p
 
Last edited:
OT2(men till viss del on topic ;) ): Blir iaf inte någon bonus iår (inte för att man får det som regions-anställd), men istället för lönepåslag under den värsta krisen under Corona fick vi anställda i Region Östergötland en t-shirt och presentkort på ost för vår insats/övertid. Så ja jag har nog inte råd :p
OT 3. Vårat tack ifrån region Sthlm var - Att dom lagda varslerna blir kvar på läkare o undersköterskor på nks...
 

Tonton

Medlem
men istället för lönepåslag under den värsta krisen under Corona fick vi anställda i Region Östergötland en t-shirt
OT 4: Gu så daant vi har'et. Men dä ä bare å hålle ut å hålle ett oedit avstånn! - kommer passa utmärkt i den på Maldiverna! Har Ni tur så kanske hotellpersonalen plockar upp lite fin östgötska också ;)

Jag har faktiskt själv norpat åt mig en sådan tröja - då jag tycker den är oerhört rolig.
 

Kris

Medlem
OT: Drack kaffe en gång på Tivoli i Köpenhamn (dvs inget speciellt kaffe), fick betala 150DKK per kopp. Det är bara idioti.
OT 5
Everything is big in Denmark they say...
upload_2020-8-23_6-50-44.png
 

Doctor-X

Medlem
Någon som varit på The Westin Maldives Miriandhoo Resort eller Sheraton Maldives Full Moon Resort & Spa?
Man kan nu som hälso-sjukvårdspersonal boka med rabatt och få:
- Gratis frukost och middag varje dag
- 20% på all övrig mat och dryck
- 10% på SPA behandling

Strand villa med pool på Westin 400USD/natten
Deluxe rum på Sheraton 285USD/natten.

Fullt avbokningsbart till dagen innan.

Då resan till Bali i november/december avbokats, började jag snegla på Maldiverna efter att jag hittade T&R dit för 1800kr för 2 personer med promotionkoden jag lyckades ”vinna” från Qatar i våras.

Transfer-flyg från MLE går på ca 550USD/person. Men hur är priserna annars på själva resorterna? Införstådd att det är dyrt, men hur dyrt? ;)

Hittade menyer för The Westin på FlyerTalk efter lite scrollande: FlyerTalk Forums - View Single Post - The Westin Maldives Miriandhoo Resort [Master Thread] dock från december 2018 så får väl räkna med att priserna gått upp något sedan dess. Inte alls så farligt som jag tänkte mig, en öl någonstans kring 10USD. Tycker nog att priserna var högre i Dubai, säkert betalat över 15USD för en öl där vid poolen. Som gold får man 20% av på all mat och och icke alkoholhaltig dryck (30% av om man är platinum eller högre).

The Westin tar en ut en "local fee" på 500USD/person + skatter som man inte ser förens i slutet av bokningen, hade svårt att förstå vad detta var. När man jämförde med JW Marriott var det 600USD i "local fee", men upp specificerat att detta var för seaplane transfer. Ringde Marriotts kundtjänst för att försöka reda ut vad "local fee" för Westin stod för och fick förklarat att detta är för själva transfern till ön. Men som alltid, kundtjänst är kundtjänst och det är svårt att veta om detta är korrekt. Ska maila och verkligen få bekräftat skriftligt att så är fallet så man inte åker på 500USD/person x2 till för transfern.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Frisk78

Medlem
Transfer-flyg från MLE går på ca 550USD/person. Men hur är priserna annars på själva resorterna? Införstådd att det är dyrt, men hur dyrt? ;)

Förra året var jag och min familj på en atoll med lokalbefolknng, Hanimaadoo.
Där kostade en buffé lunch/middag på hotellet ca 400 sek/person. Al´a cart kunde det bli väldigt mycket dyrare.
Jag bokade med helpension och jag tror att vi tjänade på det.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen