Senaste nytt

[Tips] Byd paa opgradering hos Kenya Airways

pep

Medlem
Jeg har flere gange budt paa opgradering fra økonomi til bussiness med KQ da laveste bud ofte gaar igennem. Iflg. reglerne faar man kun Flying Blue miles for den oprindelige klasse. Men, imod forventning, får man XP for business klasse, dvs. 3 gange så mange XP som for økonomi. Dette har nu sikret mig et guldkort. E.g. flyver jeg KGL-NBO og opgraderer for kun 60 USD hvilket giver biz-klasse sæde, champagne og lounge tilgang + 3 gange XP (15 i stedet for 5).
 

pep

Medlem
Har nu gennemgaaet mit portfolio paa Flying Blue:
Jeg har konsekvent kun modtaget "miles according to original booking class", men derimod 3 gange XP for alle mine 4 opgrades (gennem laveste bud) igennem de sidste 2 aar. Dette til trods af at reglerne foreskriver:

The fare conditions for the original economy ticket that you purchased shall remain in effect and will be applicable even if your Offer has been accepted and you have been upgraded, including, but not limited to, cancellation policies, change fees, and rules relating to the accrual of frequent flyer miles.
https://www.kenya-airways.com/prepare-for-travel/manage-booking/kq-upgrade/en/


Opgradering vis bud er en relativ billig maade at naa til Soelv eller Guld niveau. Hvis jeg byder paa samme routing med f.eks. ET er minimum bud mindst dobbelt saa dyr som paa KQ. Alle mine KQ bud er gaaet igennem og ved et enkelt No Show (DXB-NBO) hvor jeg maatte rebooke til naeste afgang gav de mig opgraden med over selv om den iflg. reglerne allerede var foraeldet.
 
Toppen