Senaste nytt

Tillgängligheten på Awards med M&M jämfört med Eurobonus?

Jag använder nästan uteslutande mina poäng för att kunna flyga business när jag åker på konferens i USA.

Hittills har jag samlat poäng i Eurobonus men upplever att det inte är det lättast att hitta bra flyg pga. jag är väldigt begränsad i vilka datum jag kan resa.

Jag skulle kunna generera tillräckligt med poäng för mina behov om jag skaffar M&M Mastercard via resursbank. Frågan är dock om det är värt det? Hur bra är tillgängligheten på bonusresor på M&M jämfört med Eurobonus?

Eftersom jag inte ens har 7000 poäng på M&M så kan jag inte söka själv :) Jag är medveten om att avgifter m.m. kan vara väsentligt dyrare med M&M.

Tack på förhand!
 

henrik l

Medlem
Har ingen erfarenhet hur det ser ut till USA. Men brukar tittat en del på first till Asien. Vissa destinationer är väldigt svåra att hitta något på, t ex Hong Kong och Singapore. Shanghai och Peking brukar vara lättare. Sökte ett randomdatum en månad fram ca på ARN-NYC, finns gott om plats i business med olika kombinationer. Skatterna varier ganska mycket från ca 600 med SAS, till dryga 2000 med LH.
 

E.K

Medlem
En fördel är att man kunde boka sin Bonusresa i stort sett ett helt år innan hos Lufthansa gruppen.
Gjorde det själv med en "First" för ett par år sen.
 

majoren

Medlem
Enligt min erfarenhet, från destinationer i Nord- och sydamerika samt inom Europa, är det just tillgängligheten som är M&M styrka. Tillgången på awardplatser på Lufthansagruppens egna flyg är betydligt större för mig som M&M-medlem än som Eurobonusmedlem. Även om skatter och avgifter blir högre, så är det ju helt avgörande om det finns platstillgång eller ej.
Tyvärr sänktes ju intjäningen på Resurs banks kort i somras från 25/p per 100 kr till 20p/100 kr, men det är fortfarande godkänt.
 
Toppen