Senaste nytt

Tid för återbetalning hos Qatar Airways

plover

Medlem
Hej, hade bokat arlanda-kuala lumpur över påsk via favoritresebyrån, betalade business deal biljetterna slutet av februari. sedan hjälpte byrån mig stt boka av efter att malaysia stängt och öven ud avrådan kom den 16 mars. allt bekräftat o klart, men byrån har inte fått pengarna från qatar ännu, nu har det gått sex veckor. Hur lång tid är rimligt att vänta och kan jag nyttja min kortförsäkring som alternativ ?
 

danielhog

Medlem
Hej, hade bokat arlanda-kuala lumpur över påsk via favoritresebyrån, betalade business deal biljetterna slutet av februari. sedan hjälpte byrån mig stt boka av efter att malaysia stängt och öven ud avrådan kom den 16 mars. allt bekräftat o klart, men byrån har inte fått pengarna från qatar ännu, nu har det gått sex veckor. Hur lång tid är rimligt att vänta och kan jag nyttja min kortförsäkring som alternativ ?
https://www.businessclass.se/forum/...jag-tillbaka-pengar.99146/page-14#post-884049

Det här är en bra tråd. Finns ett par med samma ämne.
 

plover

Medlem
Då var pengarna på kontot till sist (minus lite avdrag enligt ök och resebyrån) men väldigt skönt att det funkade i dessa tider. Hoppas nu på att kunna köra resan i vinter istället om och när allting lugnat ned sig. Tack för bra hjälp i detta forum.
 

Caelus

Medlem
Jag hade en resa till Singapore T/R i mars som jag fortfarande väntar på att få återbetalning på. Bollas bara fram och tillbaka mellan resebyrå och Qatar.. Hur gick du tillväga?
 

Turnpike

Medlem
Det här går åt helvete! Skulle åka till BKK om två veckor. Hör av mig till Flightfinder och de svarar ej på mejl eller telefon. Googlar Flightfinder och de har MASSOR av missnöjda kunder världen över som väntar på pengar som aldrig lär komma.

Får se det som läropengar, även om det var Business Class. . Inga fler nätresebyråer för min del. Boka ALLTID direkt med flygbolaget i framtiden. De må vara dyrare men om det jävlas så får du hjälp. Eventuellt kanske mindre och fysiska resebyråer som tex Jorden Resor och Jade Travel kan vara alternativ. Andra tips på pålitliga ställen att boka via tas tacksamt emot.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Det här går åt helvete! Skulle åka till BKK om två veckor.Hör av mig till Flightfinder
Aldrig hört talas om. Jag har handlat på internet sedan modemens tid och är lika skeptisk mot en online-butik som fysisk. Om en fysisk resebyrå ligger i en källare där dörren visar på inbrottsförsök och chefen i butiken har en vodkaflaska på skrivbordet går jag nog ut.

Bra att du tar lärdom av det. Men det finns ju väldigt många seriösa aktörer. Bokade hotell i Thailand 2019 till halva priset mot hotellets egna bokning, sparade 10.000.

Trodde inte det gick att komma in i Thailand nu som turist
 

Turnpike

Medlem
Jag lyckades att boka om min Thailandsresa till juli. Bara att hoppas att man kan åka dit då. Skulle inte det gå så bokar jag om till något annat resmål och stannar ett par dagar, mest för att få prova Qatars business class. Det verkar dock inte som att man kan åka till Europa med Qatar via Doha. Vill helst inte lägga till några pengar men det kanske blir nödvändigt...
 
Toppen