Senaste nytt

The Night Hunt- Nordic Choice höstkampanj

palmen

Moderator
Riktigt bra kampanj, behöver inte anmäla sig och tidigare bokningar gäller. Blir ju 1500 poäng extra per natt, perfekt för egen del då mitt år börjar i oktober. Oklart hur många nätter det blir, men omkring 10 är väl inte omöjligt.

Allmänna jaktregler:
  • För var femte hotellnatt du bor mellan 24 september - 31 december 2020 får du 7500 extra bonuspoäng - en extra bonusnatt, utöver de bonuspoäng du vanligtvis får som medlem.
  • Gäller för medlemmar i Nordic Choice Club som har bokat kvalificerade nätter, alltså bokningar du tjänar bonuspoäng på. Bokningen kan ha skett när som helst, så länge du bor under kampanjperioden.
  • När du bott 5 nätter får du information hur du deltar i tävlingen om hotellvåningen på mejl. Vinnarna utses och kontaktas senast 11 januari 2021.
LET THE NIGHT HUNT BEGIN!


Villkor:

De extra bonuspoängen du tjänar ihop under kampanjperioden laddas på ditt konto senast den 11 januari 2021. Vinnarna av hotellvåningarna utses och kontaktas senast 11 januari 2021. Vi står inte för eventuella resekostnader. Vinnarna av hotellvåningen får välja en valfri natt, i mån av plats på utvalda hotell, under en helg (fre-sön) fram till 31 mars 2021. Gäller för max 20 hotellgäster. Ev. förmånsskatt betalas av vinnaren.
 

Doctor-X

Medlem
@Doctor-X lär ju slå något sorts poängrekord, och därtill bli Platinum på 3 veckor (om han inte redan är det)...

Hehe ja. Jag är Guld idag, men när detta nu dök upp tror jag det blir strax under 100.000p på 3 veckor Oavsett blir det Platinum efter dessa 3 veckor då jag redan har ca 40.000p denna kvalificeringsperiod (mars-mars).

Jag bor inte 3 veckor i sträck utan åker hem emellan på helgen, så blir 5x3.
 

Berglund

Medlem
Då var det dags att börja räkna igen!

Om man får 7500 bonuspoäng per fem nätter gäller det alltså att hitta billigaste pris per natt. Det går att hitta nätter på Comfort Express inne i stan för under 500kr/natt. Bor man fem sådana nätter där får man alltså ca 2500 poäng för de fem nätter plus 7500p Night Hunt bonus. Totalt 10 000 poäng.

Till detta får man lägga sin Platinumbonusen på 30% vilket ger 2500x0,3 = 750p (Guld ger 500p)
plus Mastercardpoängen som nu i oktober är 60p/100kr eller 0,6p/1kr, 2500x0,6 = 1500p

Totalt 12 250 poäng för ungefär 2500 kr!

Det innebär att man med lite arbete kan skramla ihop 50 000p för ganska precis 10 000 kr, det är halvvägs till Platinum eller 5% av kravet för Platinum for life.
 

palmen

Moderator
Det bästa med detta är ju att det inte är någon "boka innan" utan verkar gälla alla bokningar oavsett när de görs (om jag inte missat något).

Synd man inte bor på hotell i veckorna längre.
 

intuition

Medlem
... Det går att hitta nätter på Comfort Express inne i stan för under 500kr/natt. ...
Under 500 är ju en hyfsad utmaning att hitta. Hittar någon lördag för 570 typ, men 711kr verkar vara ett standard-pris.


-tillagt
Aha, med förskottsbetalning (Club price prepaid) hamnar man på rätt sida 500-strecket!
 
Last edited:

intuition

Medlem
Vid närmare eftertanke, så framstår detta som ett ganska smart kampanj.

De flesta rum kostar inte 500kr. På 750kr nivån är kampanjen inte dyrare för NC än en vanlig 3x kampanj. Och 750 kr är relativt billiga rum det också, skulle tro att genomsnittsbokningen från medlemmar ligger högre upp.
Det smarta är att när kampanjen närmar sig sitt slut, så kommer de flesta inte att ligga på en jämn multipel av 5. De som ligger på 4 eller 3 nätter kommer att ha ett jäkla bra incitament att klämma in en resp 2 nätter till. För de är det ju noll eller 7500 poäng på spel. Så det leder till fler bokningar, nätter som inte skulle ha bokats annars.
Och för de som stannar på 1,2,3 eller 4 nätter slipper ju NC att betala ut några kampanjpoäng alls.
 
Bor min först natt på jakten ikväll på Quality Friends. Första gången här och ingen favorit. Snabb fråga, har det alltid varit så att man måste använda sin voucher samma dag som man checkar in? Dom var stenhårda här att jag fick ta mina 3 vatten nu på kvällen istället för morgonen när jag ska åka. God kväll.
 
Toppen