Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

Hade precis som du ankomst med TG i F (från Sydney) och skulle sen vidare mot Arlanda med Thai i C. Vi blev mötta vid gaten och körda till First Class loungen, vi fick dock inte 1 timmes full massage men väl fot och rygg på 30 minuter var så jag tror nog du fått fel svar.
Det verkar onekligen så. Säger till cabin crew så borde det väl lösa sig..
 
Vad har cabin crew med detta att göra? De kan inte få in dig i First loungen. Du kommer med största sannolikhet bli hämtad vid gate och körd dit. Annars är det bara gå och visa båda boardingkort så bör det inte vara några problem.
Tänkte just på upphämtningen vid gaten, som man såklart inte vill bli utan. Men utifrån era svar känner jag mig tämligen säker på vad som väntar vid ankomst i BKK. Tack!
 

JensE

Medlem
Kom i Royal first från Japan igår och flög vidare i business idag.
Efter immigration så sa assistenten som körde och tog mig igenom hela processen att bara visa upp gårdagens F boardingpass när jag kommer tillbaka, så får jag access till Royal First loungen även dagen efter.
Stämde ganska bra när jag dök upp imorse och inga problem att komma in. Dock ingen assistans till gate.
 

GillBates

Medlem
Någon som fått assistans till gate? Jag har åkt 2ggr, alltid blivit hämtad vid gate, men aldrig till gate.
Dom tre gånger jag åkt Thai F så har jag alltid blivit eskorterad hela vägen fram till flygplanet. Är osäker om bilen har varit inblandad någon av dessa gånger (men alltid vid upphämtning ojmr).
 

NotRyan

Medlem
Någon som fått assistans till gate? Jag har åkt 2ggr, alltid blivit hämtad vid gate, men aldrig till gate.

Dom tre gånger jag åkt Thai F så har jag alltid blivit eskorterad hela vägen fram till flygplanet. Är osäker om bilen har varit inblandad någon av dessa gånger (men alltid vid upphämtning ojmr).

Alltid vid avresa i F, men ankommer man i F och har en vidare anslutning i C så får man eskort till loungen, men inte sedan vid avgång!
 
Toppen