Senaste nytt

Taxi, Uber eller Blacklane eller buss Berlin Tegel till Hilton (Centrum)

Efter att ha letat i diverse trådar har jag en fråga. Drar till Berlin över helgen och undrar av vilket av transportmedlen som jag bör ta en fredagkväll? Har åkt bussen vid tidigare tillfällen då jag bodde vid Hauptbahnhof men bor nu vid Hilton Berlin (Mohrenstrasse). Har aldrig testat varken Uber eller Blacklane så funderar på vad som skiljer dessa åt? Ärdet enbart skillnad i pris eller även andra aspekter? Tacksam för inpass!
 

fcx

Medlem
OJMR så finns inte Uber "på riktigt" i Berlin, utan det är bara en tjänst för att boka vanliga taxibilar.

TXL-bussen stannar 500 meter från Hilton. Eller ta bussen till U2 och ta tunnelbanan. Tar en dryg halvtimme dörr-till-dörr.
 

olo

Medlem
Uber bokar väl bara vanlig taxi i Berlin? Har varken provat blacklane eller MyDriver - så ingen erfarenhet av det.

TXL-bussen stannar på Friedrichstrasse. Därifrån kan det inte ta många minuter att gå till Hilton.

Edit: Tvåa på bollen, med samma konklusion som @fcx.
 

Foffer

Medlem
Efter att ha letat i diverse trådar har jag en fråga. Drar till Berlin över helgen och undrar av vilket av transportmedlen som jag bör ta en fredagkväll? Har åkt bussen vid tidigare tillfällen då jag bodde vid Hauptbahnhof men bor nu vid Hilton Berlin (Mohrenstrasse). Har aldrig testat varken Uber eller Blacklane så funderar på vad som skiljer dessa åt? Ärdet enbart skillnad i pris eller även andra aspekter? Tacksam för inpass!
Blacklane funkar mycket bra ur servicesynpunkt, dock tycker jag att de är lite felprissatta..
 

Walter

Medlem
Vanlig taxi om du inte orkar gå eller byta från en busshållplats.

Gissar på ca 20 euro för taxi. Eller lite över. Ingen jättekostnad men mer än bussen. Är ni två hade jag tagit en taxi. Spar ändå tid och bussen kan vara rätt smockad.

Taxin tar oftast inte kort.
 

marbe166

Medlem
Kan rekommendera appen myTaxi för Taxi i Tyskland. Där kan du registrera ditt kort och sen använda det för att betala med appen. Tog taxi från centrum till Tegel i vintras och det gick på 22 EUR.
 
Toppen! Tack för snabba svar! Var inte helt säker på var Hilton låg i förhållande till busshållplatser. Kartläsning har jag inte gjort sen skolan :O ;)
 
Toppen