Senaste nytt

Villkor för tidigare bokning på SAS?

LarsCph

Medlem
Hej - jeg har lavet en dispute hos Mastercard på en manglende refund fra SAS. De har bedt mig fremsende T&C for bookingen - er der nogen som ved hvor jeg kan finde det online (hvis det findes online). Det var en booking i SAS Plus med mulighed for at annullere, men det fremgår ikke af kvitteringen/e-ticket noten. Der står booking klasserne - men intet hvordan man kan slå vilkår op:

SASBooking.jpg
 

LarsCph

Medlem
Og tillægs spørgsmål - kan man med booking referncen se hvilken dato/tid jeg annullerede bookingen? Eller skal jeg have fat i SAS for at få den information?
 

danielhog

Medlem
Ja - til dels, tak for hjælpen - men booking class Y og booking class P kan man se hvilket type SAS Plus de er noget sted ved du det?
Vet ej, försökte kolla det lite snabbt också. Kollade på intjäningstabellen för SAS, men där står det bara listat som plus. En tanke var att göra processen för att boka en ny resa och ta screenshot på villkoren, dessa har kanske ändrats sen du bokade men kortföretaget kanske godtar det ändå.
 

LarsCph

Medlem
Vet ej, försökte kolla det lite snabbt också. Kollade på intjäningstabellen för SAS, men där står det bara listat som plus. En tanke var att göra processen för att boka en ny resa och ta screenshot på villkoren, dessa har kanske ändrats sen du bokade men kortföretaget kanske godtar det ändå.

Det var et godt forslag - men det blev jeg bare endnu mere forvirret af - det er så en anden booking klasse, men tilsyneladende også samme bookingklasse for Plus Smart og Plus Pro!?

BookinClass.jpg
 

intuition

Medlem
SAS är ganska fula när det gäller det formella kring "plus pro", både att bekräfta att bokningen är Plus pro och att biljett-typen verkligen ger rätt till full återbetalning. Jag har fått använda skärmdumpar, dels av mailet med texten "Bokningsbekräftelse" som är enda stället där orden Plus Pro nämns, dels från det enda ställe där SAS medger att Plus pro inom europa är en biljettyp med rätt till full återbetalning, se bifogat.
(Sedan verkar det inte hjälpa, inte ens Amex bryr sig om att handlägga :(


Bokningsbekräftelse.jpg


Biljettregler.png
 
Toppen