Senaste nytt

Swedavia vill lägga ner Bromma och bygga ut Arlanda

mha321

Medlem
Vart ska jag nu ha min Gulfstream G650ER? ;)
De pratar väl i det här läget bara om att lägga ner den komersiella trafiken, inte allmänflyget. Så du kan förhoppningsvis ha kvar den en stund! :)
Kan väl lika gärna lägga ner hela landet då
Fast om den flyttas till Arlanda så skulle ju resten av landet inte få någon större påverkan. Och ett av argumenten är ju att det skulle bli billigare än att ligga kvar, så då borde det ju snarare vara till fördel för de som flyger in från resten av landet.

Tänk om de sedan kunde se det som en ursäkt att "fixa" hanteringen av tåg till Arlanda...
 

Hafermann

Medlem
Känns logiskt. Speciellt med tanke på att trafik under en period kommer minska och en del flygbolag kommer försvinna. Det kommer finnas plats på Arlanda, och närhetsperspektivet är inte tillräckligt för att fortsätta med Bromma.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Tonton

Medlem
Dock dålig timing med de stora investeringar som Swedavia precis har gjort på Bromma Flygplats - samt de investeringar som görs (exempelvis tvärbanan byggs för stopp vid Bromma Flygplats).

Personligen berörs jag inte så mycket - då jag bara flygit från BMA en gång - trots att jag bor 15 minuter bort. Väljer alltid Arlanda. Den som lever får se!
 

palmen

Moderator
Det känns i princip omöjligt att diskutera detta ämne utan att beröra det politiskt.
Borde gå bra att diskutera huruvida man gillar att allt flyttar till Arlanda eller inte, utan att ta hänsyn till vilka politiska partier mm som tycker vad om detta.

Personligen kan jag tycka att Stockholm klarar sig bra på en flygplats.
I rådande situation så kommer det inte bli någon ökning av flyget den närmsta tiden heller så eventuella utbyggnader borde kunna planeras in nu om man väljer att satsa på enbart Arlanda.
 
Toppen