Senator
Moderator
Ja enligt mig så är detta inte riktig businesclass.. långt ifrån en riktig businesclass enligt mig,
2+2+2 eller 2+3+2är mycket omodernt och ett sätt att tjäna mer på att få in fler platser i flygplanet utan tvekan.
Det är samma sak om det är Emirates eller Air France 2+2+2 är ingen riktig busunesclass enligt min mening.
Jag köper busiensclass enbart om jag får businesclass med 1+2+1. För mig är det inte businesclass.. okej om man jämför från flera år tillbaka..
Thai-air och Finn air har 1+2+1: Tycker det vill man ha idag.. detta bara enligt mig och vad jag tycker. Jag reser alltid ensam och vill inte ligga och sova med en främmad vid min sida.
Bästa är dom flygbolag som har 1+2+1 enligt mitt sätt att se på seat.
Ja personligen kallar jag alla som inte har 1+2+1 för premium economi. Jag är inte villig att betala för businesclass om de har 2+2+2 typ.
Tack. Jag kan hålla med att det känns omodernt att ligga kvar med 2-2-2 eller 2-3-2 idag. I fallet Lufthansa (notera Lufthansa och inte Luft Hansa, jag tror varumärketsansvariga uppskattar att vi skriver rätt) så gjorde bolaget ett stort misstag att installera en redan då förlegat produkt. Det är lite så som Lufthansa fungerar: sällan först ut.
Deras nya produkt ser dock väldigt bra ut:
Lufthansa may speed Airbus A350 deliveries with new business class - Executive Traveller
Sen tror jag att jag talar för flera än mig själv när jag säger att det inte bara själva stolen som definierar en produkt. Därför anser nog många som jag att det blir snävt att kalla Air France, Emirates och Lufthansa Business Class för Premium Economy enbart på basis av en konfiguration av stolar. Särskilt onyanserat blir det när bolagen har en produkt som heter just Premium Economy Däremot tror jag en majoritet skulle hålla med att dessa konfigurationer är ålderdomliga och inte bäst-i-marknaden anno 2020.