Senaste nytt

"Strengthen EuroBonus value proposition"

igelkotten

Medlem
Troligen för tidigt för att avgöra vad SAS kommer göra på lång sikt. Men klart är att de kommer behöva skära ned på kostnader. Många funktioner har ju storskala-fördelar, och det är ju oklart hur den matematiken kommer se ut. Jag väntar mig många besparingar, och som @intuition säger, att många förmåner flyttas till Gold/Diamond. Jag tror också att Star Alliance-förmåner, likt utvecklingen senaste åren, kommer än mer dras in generellt och det gäller att vara FF-medlem med status i respektive bolag. Lite likt EU:s fria rörlighet, mkt snack men håller inte riktigt när det är kris.
 

Homer

Medlem
Det måste det ju ha hög prioritet att övertyga folk att det är meningsfullt att samla Eurobonuspoäng
även nu när de plockat bort en massa användningsmöjligheter, så att de inte säger upp kreditkort osv.
Så det kanske kommer några erbjudanden typ Chicago 25% i Business i januari/februari + att de släpper en massa platser samtidigt.
 

GeorgZ

Medlem
Uppgraderingsvoucher och alltid 2 handbagage oavsett destination/biljetttyp (med SAS) skulle onekligen kunna få fler att vilja samla ihop mer poäng.

För egen del ser jag i dagsläget ingen större poäng med att jaga in Diamond som guld. Perks just nu motiverar inte ex en mileagerun...
 
Toppen