Senaste nytt

Strejk Kastrup

obs

Medlem
Man hoppas ju att SAS nya VD får nog efter några strejker och flyttar ALL Long haul till Arlanda. :cool:
Det kan man ju fundera på. Men hur skulle ekonomin komma att se ut med ett sådant upplägg? Det finns väl en anledning till att man har flyttat mer och mer till Kastrup. Men visst de många strejker kostar ju också någonting inte minst på imagekontot.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Jag tycker det är lite intressant att en av anledningarna till strejken är att de behöver jobba mycket kväll och natt. Är inte detta ett känt faktum när man ansöker för jobbet? Om inte annat när man väl är på intervju. Jag är i och för sig lite förvånad över att de hinner strejka, de brukar ju vara en hel del på fackliga möten..
 
Jag tycker det är lite intressant att en av anledningarna till strejken är att de behöver jobba mycket kväll och natt. Är inte detta ett känt faktum när man ansöker för jobbet? Om inte annat när man väl är på intervju. Jag är i och för sig lite förvånad över att de hinner strejka, de brukar ju vara en hel del på fackliga möten..
Håller med. Det är ett stort skämt utan kundfokus. Arbetsgivaren leder och fördelar arbetet. Passar det inte så byt jobb.
 

Homer

Medlem
Jag tycker det är lite intressant att en av anledningarna till strejken är att de behöver jobba mycket kväll och natt. Är inte detta ett känt faktum när man ansöker för jobbet? Om inte annat när man väl är på intervju.

Jag är i och för sig lite förvånad över att de hinner strejka, de brukar ju vara en hel del på fackliga möten..

Det ena utesluter inte det andra

Strejken begyndte allerede i morges klokken 8.45, da bagagemedarbejderne gik til fagligt møde.
 
Toppen