Senaste nytt

Star Alliance Gold Track . Något nytt?

Micke_H

Medlem
Hej,

Är relativt ny här på BC och letat runt i trådarna men hittar ingen tråd om vad som egentligen gäller i SAS Fast track/ Star Alliance Gold track.

Är EBG och ska flyga tor till Heathrow T2 nästa vecka (med SAS) med en kollega som är EBS - Har jag rätt att gästa henne genom FT?
 

ARNBER

Medlem
Hej,

Är relativt ny här på BC och letat runt i trådarna men hittar ingen tråd om vad som egentligen gäller i SAS Fast track/ Star Alliance Gold track.

Är EBG och ska flyga tor till Heathrow T2 nästa vecka (med SAS) med en kollega som är EBS - Har jag rätt att gästa henne genom FT?

Ja, du kan gästa din kollega på Heathrow. trevlig resa!
 

Dr. Miles

Expert
Har letat i de andra trådarna men inte hittat info: Jag undrar samma sak men reser ARN-LHR-ARN med TVÅ andra personer. Min sambo som är silver och en vän som är kastlös. (Jag är EBG)
På Arlanda, så länge det var i samma bokning som mig (Jag har EuroBonus Gold), har vi inte haft några problem att min familj (utan status) att använda Fast track med mig.

Om det fungerar när det är på olika bokningar vet jag inte. Kanske inte fungerar.
 

Erik M

Medlem
Tack för svar, Dr. Miles.
Efter att ha läst lite mer om vad som gäller på Arlanda skulle jag gissa att de INTE låter mig ta med en vän OCH en familjemedlem, särskilt som vi är på olika bokningar.
 

Canadien

Medlem
Jag tror det går om din sambo och du är på samma bokning, baserat på denna erfarenheten;
Min familj (eller vänner) i samma bokning brukar alltid få "Fast Track Available" på sina boardingkort såvida jag har lagt in mitt EB-nummer i bokningen. De kan alltså gå igenom fasttrack utan mig närvarande.
Således kan alltså din sambo gå igenom "själv" m h a den reflekterade guldstatusen från ditt kort, och du kan gästa in vännen genom att visa EB-kortet.

I loungen går den med EB-status först till automatgrind-scanningen, sedan scannar de andra bara in sig efter dig i samma grind. Systemet tillåter upp till 4 medföljare tror jag.
 
Toppen