Star Alliance Gold Track . Något nytt?

En tråd i 'Star Alliance' startet av flapps, 14 Mai 2015.

1. Platinum

Platinum Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Jag ska flyga tillsammans med två personer t/r ARN-EWR i mars nästa år med SAS. Vi alla är på samma bokning och då jag är EBG så undrar jag nu, kan jag ta med båda två genom FT både här i Sverige och i USA? (mellanlandning i Oslo på utresan och i CPH på hemresan.)

Tack!

2. olo

olo Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Hemma så brukar det bara stå "Fast track at OSL ARN" (el-mot.) på den som har EBG inlagt i bokningen, men väl vid spärren står det hos Swedavia "Fast Track OK" på alla i bokningen. På Oslo vet jag inte, men tror(!) att det är samma.
    I USA brukar det vara stämpeln på boardingkortet vid check-in som är det viktiga. Så se till att alla får det vid check-in.

Platinum liker dette.
  3. olo

olo Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Japp, samma för mig - egentligen oberoende av antal.
    På både ARN och GOT har jag gästat i Fast tracken.

Erik M liker dette.
  4. Micke_H

Micke_H Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Åker hem mer annan statuslös kollega från München i december - kan man även gästa där som EBG?

5. olo

olo Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Är ni på samma bokning? I så fall borde det vara lugnt. Annars är det mer oklart. Men fråga kostar inte extra.

6. maswan

maswan Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Och nu har jag en till datapunkt, grönt i apparaten som EBD på ekonomiflygning med SAS i Geneve här om veckan. Så antingen var jag dålig på att scanna, eller så var det något strul som är fixat nu.

7. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Fick rött i slussen på gold track i Milano i eftermiddags. Brorsan kom igenom, mitt lyste rött trots kanske 10 försök av både mig och vakten. Sa åt dem att nu får ni öppna manuellt. Det ville de inte göra. Du måste ta vanliga kön. Tog 15 minuter extra... Osmidiga och ohjälpsamma som tusan.

8. igelkotten

igelkotten Medlem

Accepterade de inte ens om du kunde uppvisa ett guldkort?

9. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Nej, det gjorde det inte. Det var det som gjorde mig så arg. Pekade på min bror som har samma status och biljett, look at my brother, he came through! Jag ska skriva till Milano flygplats samt Star Alliance och påpeka det.

h9kh9k liker dette.
  10. Moco

Moco Medlem

Country:
    United Kingdom United Kingdom
    Malpensa eller Linate? Aldrig haft problem i Milano, däremot är ju dessa människor generellt sett inte equipped till att tänka utanför boxen, oavsett vad det gäller. Har däremot från och till samma erfarenhet som dig fast i Barcelona - spelar ingen roll om man kan visa plastkort och att det står tydligt på biljetten. Det ska till en extra klisterlapp på biljetten i incheckningen. Missas den/är slut så är man rökt.

Sist redigert: 15 Juni 2017
    Remington Steele liker dette.

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!