Senaste nytt

Sommarsemester 2021 - Var åker vi?

GOTBound

Medlem
Inspirerad av tråden Vart ska via åka över jul/nyår 20/21 och är det värt det? startar jag denna tråden där vi kan diskutera resmål inför sommaren 2021. Jag förutsätter att även sommaren 2021 kommer blir en väldigt speciell sommar map. Covid-19. Förhoppningsvis kommer möjligheterna vara större än sommaren 2020, dock har jag inga förhoppningar att det blir likadant som sommaren 2019.

Just nu finns det bra priser på flyg för de av oss som vågar hedga en flygresa till sommaren 2021.
Jag har siktat in mig på en favorit, Malta, och då på en annan favorit Hilton Malta.
LH erbjuder Business biljetter [Business saver, tror det är P] för 14 800 kr i juli till hela familjen [2+1 vuxna, 1 barn, GOTBound Jr d.ä räknas som vuxen hos LH]. Ekonomi [Classic] kostar 10 500 kr.

LH erbjuder ombokning till annan avgång [och destination] kostnadsfritt, eventuell fare difference tillkommer.

Jag föredrar OW och BA pga. deras Book with confidence och även FF lojalitet, men just nu prisar BA bort sig då de skall ha det dubbla för GOT-[LHR]-MLA.

Inget är bokat än men jag hovrar på köp knappen när det gäller flygen.
 

Johans00

Medlem
Jag har bokat en Fly Premium till HND och hem från SFO med en award i JAL C bokad med Alaska poäng HND-SFO. Tanken är att tågluffa i Japan med en kompis i tio dagar och sedan bila runt i Kalifornien en vecka med en annan kompis som flyttat dit för att plugga. Hoppas verkligen komma iväg men utgår från att det inte kommer gå, alla flyg är fullt avbokningsbara så det skulle inte vara någon större katastrof om jag behöver ställa in.
 

HMJ

Medlem
Vi har bokat Italien (& en natt i Schweiz) i slutet av mars, känns fortfarande 50/50 om vi kommer iväg på den.
Annars har vi planer på New York juni/juli 2021, i dagsläget känns det 20/80 att man kommer iväg på det :oops:

Allt med USA känns just nu ostabilt, kommer inte bli någon förändring innan 4/11, då kanske vi vet lite mer. Eller ännu mindre o_O
 

Kimmen00

Medlem
Har (om)bokat Kuala Lumpor-resan två gånger nu.. från sommar 2020, vinter 2020 till sommaren 2021. Bittert om man inte kommer iväg men stor risk finns väl.. Även USA bokad under sommaren..
 

GOTBound

Medlem
Inspirerad av tråden Vart ska via åka över jul/nyår 20/21 och är det värt det? startar jag denna tråden där vi kan diskutera resmål inför sommaren 2021. Jag förutsätter att även sommaren 2021 kommer blir en väldigt speciell sommar map. Covid-19. Förhoppningsvis kommer möjligheterna vara större än sommaren 2020, dock har jag inga förhoppningar att det blir likadant som sommaren 2019.

Just nu finns det bra priser på flyg för de av oss som vågar hedga en flygresa till sommaren 2021.
Jag har siktat in mig på en favorit, Malta, och då på en annan favorit Hilton Malta.
LH erbjuder Business biljetter [Business saver, tror det är P] för 14 800 kr i juli till hela familjen [2+1 vuxna, 1 barn, GOTBound Jr d.ä räknas som vuxen hos LH]. Ekonomi [Classic] kostar 10 500 kr.

LH erbjuder ombokning till annan avgång [och destination] kostnadsfritt, eventuell fare difference tillkommer.

Jag föredrar OW och BA pga. deras Book with confidence och även FF lojalitet, men just nu prisar BA bort sig då de skall ha det dubbla för GOT-[LHR]-MLA.

Inget är bokat än men jag hovrar på köp knappen när det gäller flygen.

Nu är både flyg och boende bokat; 10 dagar på Hilton Malta i sista tredjedelen av juli.

Sorrento redan bokat i slutet av juni. 10 nätter som vanligt. Allt annat får vi se.

Jag visade det hotellet [Hilton Sorrento Palace]
för Mrs. GOTBound och fick ett stort gillande. Tyvärr är vi tvungna att boka Quadruple rum eller större sviter då vi är 2+2, det fanns tyvärr inga rum tillgängliga på våra datum.

Det får bli ett besök först när vi åker utan barn eller när GOTBound Jr d.ä. är för ”stor” för att åka med på familjesemester.
 

nissefalk

Medlem
Har Tokyo i slutet av April 2021 SAS till Haneda i business med poäng och amx voucher, dessutom 8 nätter på Intercon The Strings för 30k poäng per natt, synd om inte den resan blir av.

Hoppas dessutom komma iväg på vinterförvaring i Arizona den 3e December 2020 men det lär nog inte bli av.
 
Toppen