Senaste nytt

Skimming - har ni råkat ut för det?

jumbooze

Medlem
Hmm
Kickar lite liv i denna tråd också, då jag nu har talat med Amex och de fattade beslutet att spärra kortet direkt.

http://www.businessclass.se/kreditkort/5932-felaktig-debitering-pa-amex-kortet.html#post67239

Det verkar helt enkelt som om någon har fått fatt i mina kortuppgifter och försökt köpa resor för uppemot 16.000 kronor.
Dels av Svenska Resegruppen AB (det köpet hade registrerats på kontot) och dels av Cheap Tickets (har inte registrerats).
Dessa båda köp ska ha gjorts samma dag, 13 juli.
Ett bedrägeriärende är nu upplagt och jag ska få ett temporärt ersättningskort, då jag behöver kortet pga en resa till veckan.
hmm, detta var ju ett sammanträffande, handlade ju på resegruppen och sen startade mina konstiga dragningar, hade du köpt något där innan? Eller bara hände det? Det är säkert bara ett sammanträffande...
 

rob74

Medlem
Hmm

hmm, detta var ju ett sammanträffande, handlade ju på resegruppen och sen startade mina konstiga dragningar, hade du köpt något där innan? Eller bara hände det? Det är säkert bara ett sammanträffande...
Nej, hade aldrig handlat hos dem.
Varken före eller efter...
 
Då var det min tur, idag ringde (samt hade fått SMS och mail några timmar tidigare men missat det) American Express och hade lite frågor. Efter lite kontrollfrågor m.m. så hade de lite tankar om jag blivit utsatt för någon kortbedragare som kommit över mina uppgifter. Tydligen hade mitt kort brukats för att köpa flygbiljetter med Air France och British Airways samt i några webbshoppar idag och de gick igenom transaktionerna med mig.

Köp för lite drygt 65 kkr som inte var mina. Fantastisk service från AMEX då kort spärrat och ersättningskort skall komma imorgon till alternativ adress (sommarstugan). Inte ett papper att fylla i ens utan de skulle fixa krediteringen direkt åt mig.
 
Toppen