Singapore Airlines utökar Singapore-Köpenhamn till 7x weekly från och med 5 jan 2020

En tråd i 'Star Alliance' startet av Tonton, 3 Juli 2019.

1. Tonton

Tonton Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Vi alla (ja, nästan alla iaf), vet att Singapore Airlines byter ut sina B773ER till A350 27 Oktober, men nu kommer lite fler ändringar!

Från och med 5 Januari 2020 börjar Singapore Airlines flyga dagligen från Köpenhamn till Singapore och vice versa. Med andra ord så lägger de till en avgång på måndagar respektive onsdagar!

Riktigt positivt kan jag tycka :)

Källa:
    Kode:
    https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/285188/singapore-airlines-w19-copenhagen-istanbul-service-updates-as-of-02jul19/

2. chazzie

chazzie Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Lite tråkigt att First försvinner, men tätare avgångar väger nog ändå högre i min bok "at the end of the day", sen har SQ en fantastisk business class också.

LPC123 og Mattias Holmén liker dette.
  3. Jonas C

Jonas C Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Mycket trevligt! Nu hoppas vi bara på ARN-SIN som direktrutt.

4. Plus

Plus Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Jag tror att vi ser detta inom en inte alltför lång framtid.

Lauda 777 og Mattias Holmén liker dette.
  5. Alf

Alf Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Är verkligen beläggningen från ARN så pass hög att det skulle fungera med en direktrutt? Jag har fått för mig att det är i Moskva de flesta kliver på.

6. Milan

Milan Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Sen kan det även vara så att många väljer att åka via Köpenhamn istället just pga stoppet i Moskva.

Gus og Mattias_Economy liker dette.
  7. Mattias_Economy

Mattias_Economy Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Det tror jag med. Stoppet i Moskva är inte alls kul, speciellt på hemvägen. Man hör många som klagar i gaten att aldrig mer detta stopp.

8. Plus

Plus Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Man tappar nog många med anslutande transfer med dagens lösning. Åker man från Oslo får man två stopp istället för ett i CPH. Jag hade ju valt det sistnämnda.

Tror beläggningen hade blivit något annat med direktflight

9. Alf

Alf Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Med tanke på det ni beskriver, vilket jag kan hålla med om, tror jag inte SIA skulle vara så intresserade av en direktlinje från ARN. Då kommer man ju att konkurrera med sej själva och det är ju inte så lyckat. För mej som bor i Östergötland är valet enkelt. Tåg (X2000) direkt till CPH och ingen flygskatt. Insparad flygskatt täcker tågkostnaden.

Tonton liker dette.
  10. pep

pep Medlem

Country:
    Danmark Danmark

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!