Senaste nytt

Singapore Airlines utökar Singapore-Köpenhamn till 7x weekly från och med 5 jan 2020

Tonton

Medlem
Vi alla (ja, nästan alla iaf), vet att Singapore Airlines byter ut sina B773ER till A350 27 Oktober, men nu kommer lite fler ändringar!

Från och med 5 Januari 2020 börjar Singapore Airlines flyga dagligen från Köpenhamn till Singapore och vice versa. Med andra ord så lägger de till en avgång på måndagar respektive onsdagar!

Riktigt positivt kan jag tycka :)

Källa:
Kod:
https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/285188/singapore-airlines-w19-copenhagen-istanbul-service-updates-as-of-02jul19/
 

Plus

Medlem
Man tappar nog många med anslutande transfer med dagens lösning. Åker man från Oslo får man två stopp istället för ett i CPH. Jag hade ju valt det sistnämnda.

Tror beläggningen hade blivit något annat med direktflight
 

Alf

Medlem
Med tanke på det ni beskriver, vilket jag kan hålla med om, tror jag inte SIA skulle vara så intresserade av en direktlinje från ARN. Då kommer man ju att konkurrera med sej själva och det är ju inte så lyckat. För mej som bor i Östergötland är valet enkelt. Tåg (X2000) direkt till CPH och ingen flygskatt. Insparad flygskatt täcker tågkostnaden.
 
Toppen