Senaste nytt

Servering British Airways economy short haul?

Gizmo79

Medlem
Tanken är att vi skall flyga med BA inom Europa i economy i nästa vecka. Hur är serveringen nuförtiden? har man möjlighet att köpa sig några förfriskningar(öl/vin)? Kunde inte riktigt utläsa det på deras hemsida.
 

Tomas E

Medlem
Citerar mitt eget inlägg från 21 september, har inte flugit med dem sedan dess så jag vet inte om något ändrats:
British Airways i Economy ARN-LHR idag. (För övrigt en i stort sett fullsatt flight.) En chipspåse, två kakor och en flaska vatten, allt i en ytterpåse. Man kunde få juice och kaffe/te om man bad om det. Blev så chockad över att man alls fick något i Economy (har flugit SAS...) att jag glömde ta en bild. Hörde någon fråga om öl till chipsen men det fanns inte ens mot betalning.
 

Homer

Medlem
Tanken är att vi skall flyga med BA inom Europa i economy i nästa vecka. Hur är serveringen nuförtiden? har man möjlighet att köpa sig några förfriskningar(öl/vin)? Kunde inte riktigt utläsa det på deras hemsida.


Vad är det som är oklart?


Short-haul economy
We offer complimentary refreshments, including vegetarian options, along with a bottle of water.
Please speak to a member of crew if you would like a juice or hot drink.
Our ‘buy on board’, pre-pay and pre-order services are temporarily suspended.

upload_2020-10-13_23-36-31.png

Food and drink | British Airways
 

Gizmo79

Medlem
Nja, det där är onekligen väldigt tydligt :) Av nån anledning hittade jag inte riktigt den texten igår.

Tack så mycket!

Vad är det som är oklart?


Short-haul economy
We offer complimentary refreshments, including vegetarian options, along with a bottle of water.
Please speak to a member of crew if you would like a juice or hot drink.
Our ‘buy on board’, pre-pay and pre-order services are temporarily suspended.

Visa bifogad bild 114214
Food and drink | British Airways
 

Gizmo79

Medlem
Denna info var det jag hittade igår, går väl att misstänka att det inte serveras öl/vin men inte riktigt lika tydligt.

DDF8AD80-CE2F-441E-904B-063B0634CB98.jpeg
 

Tomas E

Medlem
Finns det någon nivå hos BAEC som ger gratis dryck (eller övriga tilltugg) i BA economy ungefär som EuroBonus Diamond hos SAS? Det står ju inget om det för BAEC Gold. Anledningen att jag frågar är att en person på samma rad som jag (en exit row så en misstänkt frequent flyer) fick två vinflaskor vid två olika tillfällen, och de såg inte ut att ta betalt av honom, som av oss andra. Eller är det bara så att man kan betala med Avios utan att det märks att personalen gör något? Växelkursen i Speedbird Café är ju så dålig att jag aldrig kollat hur man gör för att använda Avios till det.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Finns det någon nivå hos BAEC som ger gratis dryck (eller övriga tilltugg) i BA economy ungefär som EuroBonus Diamond hos SAS? Det står ju inget om det för BAEC Gold. Anledningen att jag frågar är att en person på samma rad som jag (en exit row så en misstänkt frequent flyer) fick två vinflaskor vid två olika tillfällen, och de såg inte ut att ta betalt av honom, som av oss andra. Eller är det bara så att man kan betala med Avios utan att det märks att personalen gör något? Växelkursen i Speedbird Café är ju så dålig att jag aldrig kollat hur man gör för att använda Avios till det.

Det går ju alldeles utmärkt att beställa och betala online i caféportalen ombord via sin mobil. Eller förbeställa. Det kanske var det personen gjorde?
 

Tomas E

Medlem
Det går ju alldeles utmärkt att beställa och betala online i caféportalen ombord via sin mobil. Eller förbeställa. Det kanske var det personen gjorde?
Förmodligen. Hos mig står det dock ”keep your means of payment available” när jag beställer och de har maskinen med sig.
 
Toppen