Onelifetolive
Medlem
Tack för alla kommentarer. Mycket intressant.
Jag tänkte först göra som @Morgan föreslog och skicka ett mejl till förslagen adress. Tyckte det var ett bra tips.
Sen kände jag lite som @sandek skrev - att risken är överhängande att adressaten skulle se mig som en kund som bara gnäller om petitesser.
Sen kommer Morgan med en viktig aspekt.
Jag borde ses som en viktig kund.
Jag har ca 200 hotellnätter per år och jag kan helt och hållet välja själv var jag ska bo.
Jag brukar försöka få till iaf. 60 nätter per år på Radisson för att behålla mitt platinum. Tidigare såg jag även till att behålla platinum på Nordic Choice, men jag tröttnade på dom av olika orsaker och la mina nätter på Scandic istället. Tyckte att det lät spännande med Red Level.
Men! Jag känner mig inte som en viktig kund. Scandic brukar inte göra något för att få mig att känna så (undantag finns givetvis).
Vi kan ta ett exempel:
I september förra året fick jag mail från Scandic Friends. Dom sa att "tomten behövde min adress för att kunna komma med en julklapp i december". Jag ombads att uppdatera min adress i min profil, vilket jag gjorde.
Det kändes roligt.
Jag förväntade mig dock inget speciellt. Kanske en handduk eller något - vad vet jag?
December kom men julklappen uteblev.
Jag mailade i januari och sa att för kännedom så hittade inte tomten hem till mig.
Jag skrev också att jag inte mailade av någon annan anledning än att upplysa om att deras rutiner kanske inte riktigt funkade.
Fick en ursäkt till svar och en blänkare om att dom ändå skulle skicka något.
Det dök dock aldrig upp någon present, och det är i sig inte hela världen, men ja... rätt knepigt hanterat.
Så i det stora hela känns det som att jag är totalt oviktig för Scandic och jag tror ärligt talat inte att dom bryr sig om mina synpunkter.
Men OM någon skulle vara intresserad av att höra vad jag som stamkund tycker om Scandic, och vad som skulle kunna få mig att försätta vara en trogen (nåja) kund, så hade jag mer än gärna satt mig och fört ett konstruktivt samtal med berörd part.
Tror bara att deras intresse är noll och intet.
Som ni förstår är inte händelsen i trådstarten en enskild händelse, utan mer droppen som fick bägaren att rinna över.
Det finns SÅ mycket jag skulle kunna skriva om det här men jag pausar där.
Har börjat snegla på Elite hotels istället och har fått en status-match, så jag har inte så mycket att förlora på att ge dom en chans istället.
Frågan är om dom är så mycket bättre eller om det är same same.
Jag tänkte först göra som @Morgan föreslog och skicka ett mejl till förslagen adress. Tyckte det var ett bra tips.
Sen kände jag lite som @sandek skrev - att risken är överhängande att adressaten skulle se mig som en kund som bara gnäller om petitesser.
Sen kommer Morgan med en viktig aspekt.
Jag borde ses som en viktig kund.
Jag har ca 200 hotellnätter per år och jag kan helt och hållet välja själv var jag ska bo.
Jag brukar försöka få till iaf. 60 nätter per år på Radisson för att behålla mitt platinum. Tidigare såg jag även till att behålla platinum på Nordic Choice, men jag tröttnade på dom av olika orsaker och la mina nätter på Scandic istället. Tyckte att det lät spännande med Red Level.
Men! Jag känner mig inte som en viktig kund. Scandic brukar inte göra något för att få mig att känna så (undantag finns givetvis).
Vi kan ta ett exempel:
I september förra året fick jag mail från Scandic Friends. Dom sa att "tomten behövde min adress för att kunna komma med en julklapp i december". Jag ombads att uppdatera min adress i min profil, vilket jag gjorde.
Det kändes roligt.
Jag förväntade mig dock inget speciellt. Kanske en handduk eller något - vad vet jag?
December kom men julklappen uteblev.
Jag mailade i januari och sa att för kännedom så hittade inte tomten hem till mig.
Jag skrev också att jag inte mailade av någon annan anledning än att upplysa om att deras rutiner kanske inte riktigt funkade.
Fick en ursäkt till svar och en blänkare om att dom ändå skulle skicka något.
Det dök dock aldrig upp någon present, och det är i sig inte hela världen, men ja... rätt knepigt hanterat.
Så i det stora hela känns det som att jag är totalt oviktig för Scandic och jag tror ärligt talat inte att dom bryr sig om mina synpunkter.
Men OM någon skulle vara intresserad av att höra vad jag som stamkund tycker om Scandic, och vad som skulle kunna få mig att försätta vara en trogen (nåja) kund, så hade jag mer än gärna satt mig och fört ett konstruktivt samtal med berörd part.
Tror bara att deras intresse är noll och intet.
Som ni förstår är inte händelsen i trådstarten en enskild händelse, utan mer droppen som fick bägaren att rinna över.
Det finns SÅ mycket jag skulle kunna skriva om det här men jag pausar där.
Har börjat snegla på Elite hotels istället och har fått en status-match, så jag har inte så mycket att förlora på att ge dom en chans istället.
Frågan är om dom är så mycket bättre eller om det är same same.