Senaste nytt

SAS Webshopping

GOTATH

Medlem
Upptäckte idag att man endast får poäng baserat på priset Ex moms. Vad jag minns så har det inte varit så innan...
Ex moms.JPG
 

Friskytten

Medlem
Upptäckte idag att man endast får poäng baserat på priset Ex moms. Vad jag minns så har det inte varit så innan...
Visa bifogad bild 22579
Det framgår definitivt inte av online-shoppingens startsida där det står t ex "44 poäng per 100 kr", men när man går in på villkor så står det en asterisk efter poängen och längst ner *Exklusive moms.

SAS har säkert sina skäl men jag tycker att det borde vara tydligare eller helst inte alls...

I "mina transaktioner" ser jag att några butiker ända har gett poäng för ink moms. Tackar :rolleyes:
 

FFS

Medlem
Jag har också fått in exkl. moms-priser under "Mina transaktioner"

Ett stort plus för att det nu kom in direkt efter att jag betalat. Förut har det tagit veckor innan det dykt upp.
 

FFS

Medlem
Jag shoppade från Dustin förra vecka.
Transaktionen gjordes den 13e och den 19e fanns poängen på mitt EB-konto (inte under transaktioner utan verkligen inne på kontot)

Tyvärr så blev det bara poäng för pris exkl. moms.

Det verkar som att SAS har ryckt upp onlineshopplingen - eller hade jag bara tur?
 

mmatsie

Medlem
Noterade just att Sony numera bara ger ynka 10 p / 100 kr jmf med 32 p / 100 kr för någon vecka sedan. Hade stora planer på att köpa en ny Vaio därifrån och kombinera med Amex, hade varit strålande. Nu blir det klurigare...

Glädjande dock att det verkade gå ypperligt (transaktionen registrerad) att kombinera studentkonto på Dustin med SAS inloggning!
 

Impendill

Medlem
Jag har gjort ca 10 köp sedanm början av februari - nu.
4 av dem har kommit in på mitt Eurobonuskonto, medan 6 stycken fortfarande står som "kommande överföringar".
Det är över 8 veckor sedan jag gjorde första köpet och det står fortfarande som "kommande".
Hur länge har ni behövt vänta på era poäng som längst?

Vistaprint registrerades aldrig för mig, inte ens som köp. Jag kontaktade både dem och SAS kundtjänst och fick skicka in köpbevis.
Inte hört någonting sen dess och det är ca 4 veckor sedan.

VAd sysslar SAS med?
 

Najk

Medlem
Jag har gjort två köp, den tidigaste den 26 februari. Båda står som kommande transaktioner.
Ärligt talat fattar jag inte varför det är så segt? De köpen jag gjorde var ju med kreditkort så handlarna fick pengar direkt, det borde inte behöva ta två månader för SAS och handlarna att göra sin ev. transaktion samt att föra över poängen till mitt konto.
 
Toppen