Fortfarande inga poäng här
Ser oroväckande ut på min inloggning också
0 poäng på väg
Visa bifogad bild 115041
Äh, kommer väl!
Samma här, ännu inget registrerat avseende "poäng på väg".
Kan passa på att skriva en liten uppdatering. Efter att jag gjort beställningen, gjorde Greenely en kreditupplysning (för dem som vill undvika kreditupplysning kan det vara bra att tänka på). Senare fick jag e-post från Greenely, som skrev att de inväntar inväntar avslutsdatum från Fortum för att kunna ansluta snarast möjligt.
Sedan idag, så ringde Fortum. De försöker såklart att ha mig kvar som elkund. Lockade mig bl.a. med att skippa månadsavgiften i 12 månader. Jag frågade istället om jag kunde nyteckna mig för SAS.erbjudandet och få 10 000 poäng (och i sådana fall ha kvar månadsavgiften), men det fick jag nobben på.
Så för tillfället, verkar det som att jag byter till Greenely, men innan ångerfristen löper ut så ska jag ringa dem angående välkomsterbjudandet på 6 000 poäng.
Jag kan också passa på att nämna att Fortum försökte argumentera för att det skulle vara mindre lönt att bli kund hos Greenely, ifall jag inte har elbil (som behöver laddas). De menade att om jag inte har elbil, skulle min "vanliga" elförbrukning vara billigare hos Fortum än hos Greenely. Kan det verkligen stämma, eller är det enbart ett försäljningsknep ifrån Fortums sida?
Ska tilläggas att vid teckning så använde jag befintlig kod för att inte betala någon månadsavgift i 6 månader, så det blir i alla fall ingen månadsavgift i ett halvår, oavsett om jag fullföljer bytet till Greenely eller om jag mot förmodan stannar kvar hos Fortum (ifall jag nyttjar ångerrätten och nappar på erbjudandet om helt slopad månadsavgift i tolv månader.
Hade jag inte varit i skriande behov av Eurobonus-poäng (för att upprätthålla) min fly-premium nivå via SAS Mastercard, hade jag stannat kvar hos Fortum, men 6 k poäng som välkomstpoäng hos Greenely spelar för tillfället stor roll för mig.