Senaste nytt

SAS Webshopping

Big Birger

Medlem
Min tanke var att det vore frestande att köpa för 60 poäng/100 kr, under förutsättning att priset var detsamma som de som sänkt priset.

Vid samma pris är även HiFi-klubben ett alternativ. De har samma pris som Webhallen på Samsung nu med lika stora prissänkningar. Visserligen inte 25 poäng/100 kr (eftersom de undantar Samsung), men 1 år extra garanti om man är medlem + möjligheten att faktiskt få support om något strular kan vara värdefullt för en dyr TV.
 

Tonton

Medlem
Funderar på en ny TV, och funderar på någon Samsung-variant. Texten på sidan Få 30 SAS EuroBonus-poäng för varje 100 kr du handlar för | Samsung Sverige var inte direkt övertydlig (se bilden nedan). Ringde deras support, och det är 30 poäng/100 kr som gäller fram till årsskiftet. Han höll med om att det inte var supertydligt. :)

Samsung har för övrigt en del reklam om att de kommer ha erbjudanden på torsdag, så kanske kommer det något bra senare i veckan.

Visa bifogad bild 115034

Tips!
Samsungs hemsida brukar generellt vara dyrare än övriga handlare på marknaden.
Tog QE65Q9T som exempel, 17 990 på Webbhallen och 24 990 på Samsungs hemsida. Kanske inte gäller alla modeller, men kan va bra att kolla även om de själva har bra erbjudanden på torsdag!

Min tanke var att det vore frestande att köpa för 60 poäng/100 kr, under förutsättning att priset var detsamma som de som sänkt priset.

Vid samma pris är även HiFi-klubben ett alternativ. De har samma pris som Webhallen på Samsung nu med lika stora prissänkningar. Visserligen inte 25 poäng/100 kr (eftersom de undantar Samsung), men 1 år extra garanti om man är medlem + möjligheten att faktiskt få support om något strular kan vara värdefullt för en dyr TV.

Nu vet jag inte vilken Samsung du är ute efter - men om du har tillgång till Benify på något sätt (själv, fru, vän etc) så brukar de erbjuda grymma rabatter på Samsung The Frame. Så mycket rabatterat att det inte finns någon logik i att jaga extrapoängen.
 

palmen

Moderator
Nu vet jag inte vilken Samsung du är ute efter - men om du har tillgång till Benify på något sätt (själv, fru, vän etc) så brukar de erbjuda grymma rabatter på Samsung The Frame. Så mycket rabatterat att det inte finns någon logik i att jaga extrapoängen.
Just nu kostar 55" The Frame 9.999 via benify, samma priser som man får på andra nätshoppar.
 

Big Birger

Medlem
Just nu kostar 55" The Frame 9.999 via benify, samma priser som man får på andra nätshoppar.
Svärmor är ute efter att köpa just "The Frame", men vill absolut ha 50" trots att den i skrivande stund är 2000 kr dyrare. Obegripligt att betala mer för en mindre TV. o_O Jag lurar i vassen och ser om det blir någon sänkning på 50"-varianten eftersom det inte är någon panik för hennes del.
 

HMJ

Medlem
Angående priserna på Samsungs hemsida kan jag meddela att dom är väldigt höga.
Hade tidigare en deal med en person hos Samsung, köpte deras (då) värsting 65" med (då) värsting soundbaren och fick runt 70% off på hela ordern. Så dom har bra marginaler på deras prylar.... Jepp, fick även bra med poäng till Eurobonus. Skulle dock inte rekommendera att handla direkt hos Samsung utan istället kolla runt.
 

Tongen2

Medlem
Har någon fått poäng registrerade för Greenely?

Fortfarande inga poäng här
Ser oroväckande ut på min inloggning också
0 poäng på väg
upload_2020-11-24_14-57-33.png


Äh, kommer väl!
 

Judas kiss

Medlem
PS5:an är hemma nu, mysigt.
På jakt efter lite gaming prylar. Två spel ska köpas värde 1500 kr och där är det ju bättre att köpa i Playstation store då man får automatiska uppdateringar m.m istället för att köpa en skiva. Där går man ju miste om en del points från webshopparna. Lösning? Blir att köpa en del vouchers från CDON m.m.
Annars är det headset, en till kontroll och sen behövs en till tv till eller en stor datorskärm (blir fight med sambon om tv annars(vi flyttar snart in i något större).
 

Nahoj

Medlem
Fortfarande inga poäng här
Ser oroväckande ut på min inloggning också
0 poäng på väg
Visa bifogad bild 115041

Äh, kommer väl!


Samma här, ännu inget registrerat avseende "poäng på väg".

Kan passa på att skriva en liten uppdatering. Efter att jag gjort beställningen, gjorde Greenely en kreditupplysning (för dem som vill undvika kreditupplysning kan det vara bra att tänka på). Senare fick jag e-post från Greenely, som skrev att de inväntar inväntar avslutsdatum från Fortum för att kunna ansluta snarast möjligt.

Sedan idag, så ringde Fortum. De försöker såklart att ha mig kvar som elkund. Lockade mig bl.a. med att skippa månadsavgiften i 12 månader. Jag frågade istället om jag kunde nyteckna mig för SAS.erbjudandet och få 10 000 poäng (och i sådana fall ha kvar månadsavgiften), men det fick jag nobben på.

Så för tillfället, verkar det som att jag byter till Greenely, men innan ångerfristen löper ut så ska jag ringa dem angående välkomsterbjudandet på 6 000 poäng.

Jag kan också passa på att nämna att Fortum försökte argumentera för att det skulle vara mindre lönt att bli kund hos Greenely, ifall jag inte har elbil (som behöver laddas). De menade att om jag inte har elbil, skulle min "vanliga" elförbrukning vara billigare hos Fortum än hos Greenely. Kan det verkligen stämma, eller är det enbart ett försäljningsknep ifrån Fortums sida?

Ska tilläggas att vid teckning så använde jag befintlig kod för att inte betala någon månadsavgift i 6 månader, så det blir i alla fall ingen månadsavgift i ett halvår, oavsett om jag fullföljer bytet till Greenely eller om jag mot förmodan stannar kvar hos Fortum (ifall jag nyttjar ångerrätten och nappar på erbjudandet om helt slopad månadsavgift i tolv månader.

Hade jag inte varit i skriande behov av Eurobonus-poäng (för att upprätthålla) min fly-premium nivå via SAS Mastercard, hade jag stannat kvar hos Fortum, men 6 k poäng som välkomstpoäng hos Greenely spelar för tillfället stor roll för mig.
 
Toppen