Senaste nytt

SAS utökar möjligheter för alternativ vid bokning av bonusresa (2019-11-27)

Homer

Medlem
Vad är detta, där det står "new" ?
Texten är ju identisk med "points+money" nedanför?
och att söka enbart poängresor går inte längre.


Untitled-3.jpg
 
Last edited:

Combo

Medlem
Vad är detta, där det står "new" ?
Texten är ju identisk med "points+money" nedanför?
och att söka enbart poängresor går inte längre.


Visa bifogad bild 100365

Du kan filtrera sökresultat och endast visa "BONUS-tickets".
Funderar bara på hur detta kommer fungera med diverse söktjänster, kommer de nu alltid hitta award biljetter? Eller kan de skilja på de olika biljettyperna?
 

Homer

Medlem
Du kan filtrera sökresultat och endast visa "BONUS-tickets".


Njaäe, hur då?
Om du menar rutan "show bonus" så är enda skillnaden om den är ikryssad eller inte
att det bli en punkt vid bonusbiljetterna, points+cash visas i alla fall.


ikryssad
Bonus.jpg



inte ikryssad
Bonus2.jpg
 

Combo

Medlem

Attachments

  • Screenshot_20191127-094617_Chrome.jpg
    Screenshot_20191127-094617_Chrome.jpg
    49,1 KB · Visningar: 614

FilipJ

Medlem
upload_2019-11-27_9-21-43.png
Skall de inte släppa någon riktig nyhet om vad sjutton det där är? OBS att jag har flypremium ifall någon undrar över plus-priserna.
 
Oj oj -vet inte vad detta beror på - men på alla möjliga sökningar jag gör för buisnuissclass är priserna inkonsekventa och sjukt höga - hur ser det ut för er på långa resor i bis?

t.ex. 36000p Go till USA, men 429 936p (vanligtvis 50 000p) i buisness för samma resa.

upload_2019-11-27_9-30-55.png
 

mha321

Medlem
Oj oj -vet inte vad detta beror på - men på alla möjliga sökningar jag gör för buisnuissclass är priserna inkonsekventa och sjukt höga - hur ser det ut för er på långa resor i bis?

t.ex. 36000p Go till USA, men 429 936p (vanligtvis 50 000p) i buisness för samma resa.

Visa bifogad bild 100374
Bonus biljetter finns i go, i business är det vanliga biljetter för poäng. (den lilla "pluppen" vid go priset verkar vara den som indikerar det)
 

Dotse

Medlem
Precis det är som @mha321 säger att det är den lilla "pluppen" som visar bonus priserna. Dock ser jag inte varför någon ens skulle vilja betala det dubbla om inte mer för en biljett som inte är bonus. :)

Är det något nytt att du "tjänar" baspoäng när du köper en biljett för poäng som inte är bonus? Kan förstå om du kör poäng + pengar men ser inte värdet i detta.

Capture.PNG
 
Toppen