Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

När jag ringde idag fick jag en helt annan känsla än förr. Hon jag pratade med hade betydligt mer brittisk brytning. Glömde fråga vart hon satt nånstan. Helt ok service med en avbokning.
 

majoren

Medlem
Talade med Tallin i veckan. Som alltid trevligt bemötande. När jag frågade fick jag veta att kontoret skulle stänga vid årsskiftet.
 

kakne

Medlem
Kör Sykes på Cypern med svensk personal? Eller får vi engelska med annat uttal nu? :eek:
Sykes har haft svensk personal på Cypern, Larnaca, i flera år. Det är oftast personal från Sveg som åker dit för att ha lite "semester" och "skoj" några månader.

Jag har hamnat där ofta när jag ringt SAS de senaste åren. Sykes påstår att det är overflow från Sykes i Sveg och enbart en låg procent av samtalen som hamnar på Cypern. Verkligheten är en annan.

Dåliga arbetsvillkor och låga löner ger lönsamma samtal för Sykes. Tyvärr med ännu sämre kvalité och ännu mindre intresse för oss kunder än hos personalen i Sveg. Obegripligt att SAS fortsätter med Sykes som samarbetspartner.
 

Kimmen00

Medlem
Lite bitter blev jag nu.. hamnade hos svensk vanlig kundservice när jag ringde Tallin.
"Tallin är stängt vi har tagit över"..
Det var precis lika dåligt som det brukar vara hos SAS "vanlig kundservice".. kunde inte söka steg för steg ("det får vi inte"), kunde inte blanda klasser (tex C över pölen och economy i USA) för det kunde han inte se och då gick det ej (för de fick ju inte söka steg för steg).. Vimsig, snurrig, osäker när jag stod på mig. Kändes som snubben var helt grön och inte visste något om ens om basala resesökningar.
Skulle prata med "chefen", bortkopplad länge, kom tillbaka o meckade lite till men fick inte till något.
Han hittade i princip ingenting som jag fick upp på united/awardfares. Självfallet så vet vi ju alla att det inte stämmer till 100%, men nu stämde det typ till 0%. Kändes rätt ruttet.

Ska det vara så varje gång så är det verkligen slut med roliga routings o resor..
 

palmen

Moderator
Lite bitter blev jag nu.. hamnade hos svensk vanlig kundservice när jag ringde Tallin.
"Tallin är stängt vi har tagit över"..
Det var precis lika dåligt som det brukar vara hos SAS "vanlig kundservice".. kunde inte söka steg för steg ("det får vi inte"), kunde inte blanda klasser (tex C över pölen och economy i USA) för det kunde han inte se och då gick det ej (för de fick ju inte söka steg för steg).. Vimsig, snurrig, osäker när jag stod på mig. Kändes som snubben var helt grön och inte visste något om ens om basala resesökningar.
Skulle prata med "chefen", bortkopplad länge, kom tillbaka o meckade lite till men fick inte till något.
Han hittade i princip ingenting som jag fick upp på united/awardfares. Självfallet så vet vi ju alla att det inte stämmer till 100%, men nu stämde det typ till 0%. Kändes rätt ruttet.

Ska det vara så varje gång så är det verkligen slut med roliga routings o resor..
Steg för steg slutade ju Tallinn med för drygt ett år sedan också, om man inte bokar First.
Det ska ju inte vara några problem att boka med blandade klasser dock.
 

Kimmen00

Medlem
Ringde upp igen och fick en annan svensk agent som verkade ha bättre koll (kände igen honom sedan annat ärende hos vanliga SAS).. han kunde lätt lägga till rätt rutter och flyg och förstod inte varför det inte hade fungerat tidigare. Allt löste sig då. Dvs HUACA kanske får bli en vanlig metod.
 

Kimmen00

Medlem
Steg för steg slutade ju Tallinn med för drygt ett år sedan också, om man inte bokar First.
Det ska ju inte vara några problem att boka med blandade klasser dock.

Blir ju ofta faktiskt defacto steg-för-steg när man blandar klasser.. dvs de måste först söka arn-ewr och sen ewr-iad tex för att hitta eco-biljetterna (iaf har flera agenter gjort på detta sättet)..
 

palmen

Moderator
Blir ju ofta faktiskt defacto steg-för-steg när man blandar klasser.. dvs de måste först söka arn-ewr och sen ewr-iad tex för att hitta eco-biljetterna (iaf har flera agenter gjort på detta sättet)..
Dock inget man har kunnat räkna med. Har flertalet gånger råkat ut för agenter som bara sökt arn-iad och inget mer. Hittar de då inget har det inte gått att boka.
 

Kimmen00

Medlem
Dock inget man har kunnat räkna med. Har flertalet gånger råkat ut för agenter som bara sökt arn-iad och inget mer. Hittar de då inget har det inte gått att boka.

Gör man så funkar ju inte mixed class-sökningar? Eller?
Nu löste det sig denna gång, en agent med koll som meckade till allt utan problem.
 
Toppen