Senaste nytt

SAS stoppar alla awardbokningar med Star Alliance

Canadien

Medlem
Jag ringde in idag för att göra en ändring på existerande Star Alliance-bokning. Fick blankt nej.
Kötiden var iaf bara 1 min så inte mycket tid förlorad :p
Beskriv gärna lite mer så att andra kan få nytta av informationen. När, vart, vad var Tallins anledning att neka, o s v
 

aikelo

Medlem
Jag fick ändra för flyget hem hade blivit inställt. Frågade om jag kunde ändra hela bokningen till annat datum. Och det gick bra.
 

P-L

Medlem
Beskriv gärna lite mer så att andra kan få nytta av informationen. När, vart, vad var Tallins anledning att neka, o s v

Har utresa Köpenhamn-Frankfurt-Bangkok-Krabi Februari 2021 men ingen hemresa. Ringde in idag för att lägga till hemresan men de sa att de inte tar emot nya bokningar eller ändringar på existerande Star Alliance-resor och att jag fick avvakta.
 

Myllys35

Medlem
Skillnaden där kan ju vara att min resa var om 3 veckor och din är om 11 månader.

Var det något problem att få igenom detta? Jag ringde Tallinn idag för att boka om en resa om knappt två veckor och de vägrade. En del flighter i min bokning har ställts in så det är därför omöjligt att utnyttja bokningen som det ser ut nu.

Är det någon som vet kriterierna för att få boka om? Borde jag köra en HUACA?
 

Sander

Medlem
Var det något problem att få igenom detta? Jag ringde Tallinn idag för att boka om en resa om knappt två veckor och de vägrade. En del flighter i min bokning har ställts in så det är därför omöjligt att utnyttja bokningen som det ser ut nu.

Är det någon som vet kriterierna för att få boka om? Borde jag köra en HUACA?
Jag fick genomföra en ombokning på en resa som skulle gått 7 april i måndags. Där hade de flesta flighterna ställts in. Ombokning gjordes till oktober utan konstigheter - så låter som att HUACA är lämpligt.
 

Alf

Medlem
Jag avbokade en resa till LAX på tisdag och försökte flytta den till hösten. Fanns inga platser på SAS men agenten i Tallin erbjöd sej att även söka på *A på sträckan men hittade inga platser.
 

Myllys35

Medlem
Jag fick genomföra en ombokning på en resa som skulle gått 7 april i måndags. Där hade de flesta flighterna ställts in. Ombokning gjordes till oktober utan konstigheter - så låter som att HUACA är lämpligt.

Tack! Ja, det är nästan identiskt med min situation. Jag får prova igen.
 
Jag har SAS-award ARN-CPH-CDG den 30 april och med samma retur den 4 maj.

Det går fortfarande att boka, men är det troligt att flygen går?
 

mha321

Medlem
Jag har SAS-award ARN-CPH-CDG den 30 april och med samma retur den 4 maj.

Det går fortfarande att boka, men är det troligt att flygen går?
Just Paris är väl en av de få destinationer som SAS faktiskt håller igång även nu, och det är ju just ett par strategiska huvudstäder runt om i Europa som är kvar.

Däremot är det ju inreseförbud i Danmark. Och även om det officiellt gäller till 13 april är det mycket som talar för förlägning. Och med Frankrike som ett av de hårt utsatta länderna i Europa så... Risken är nog överhängande att resan inte blir av, oberoende av om flygen går eller inte.
 
Toppen