Senaste nytt

SAS prisjusterar ungdomsbiljetter

samet

Medlem
Bokar kontinuerligt biljetter till mina kollegor, varav några reser på ungdomsbiljetter.

Upptäckte idag att SAS nu prisjusterat dessa.

GOT-ARN och ARN-GOT som är det vanligaste sträckan för oss har fram till nu kostat 409kr per väg, oavsett när man bokar.

Idag upptäckte jag att priset är justerat till 599kr per väg och till 759kr per väg om resan är närmsta veckan.

Logiskt att justera då det länge varit riktigt/för billigt samt att degen måste ju in.

Tror detta bara är början på de prisjusteringar vi kommer se i spåren efter Corona.
 

Berglund

Medlem
Jag tycker verkligen att vi har råd att subventionera studenterna som sliter på våra högskolor och väljer att förkovra sig. Det stödjer jag hjärtans gärna!

Med det sagt har jag länge tyckt att ungdomsbiljetterna är för billiga - halleluja och tummen upp!

Idag upptäckte jag att priset är justerat till 599kr per väg och till 759kr per väg om resan är närmsta veckan.
 

ante_77

Medlem
Bokar kontinuerligt biljetter till mina kollegor, varav några reser på ungdomsbiljetter.

Upptäckte idag att SAS nu prisjusterat dessa.

GOT-ARN och ARN-GOT som är det vanligaste sträckan för oss har fram till nu kostat 409kr per väg, oavsett när man bokar.

Idag upptäckte jag att priset är justerat till 599kr per väg och till 759kr per väg om resan är närmsta veckan.

Logiskt att justera då det länge varit riktigt/för billigt samt att degen måste ju in.

Tror detta bara är början på de prisjusteringar vi kommer se i spåren efter Corona.

Priserna är enormt fladdriga tycker jag.
Är resan billig så är jag lite nervös för att boka, då det känns som att den inte kommer att utföras.
Priserna för min del har gått upp rent generellt. UME-SVG-UME kostar som regel runt 4500-5000kr och alternativen är få.
Per idag är jag glad att man åtminstone bara kostar pengar och en massa tid att flyga.
Oavsett hur illa det känns idag, så är det långt mycket bättre än maj och juni.
Faktum kvarstår dock att vissa sträckor har helt sjuka priser beroende på avgångstid.
 

Skogi

Medlem
Bokar kontinuerligt biljetter till mina kollegor, varav några reser på ungdomsbiljetter.

Upptäckte idag att SAS nu prisjusterat dessa.

GOT-ARN och ARN-GOT som är det vanligaste sträckan för oss har fram till nu kostat 409kr per väg, oavsett när man bokar.

Idag upptäckte jag att priset är justerat till 599kr per väg och till 759kr per väg om resan är närmsta veckan.

Logiskt att justera då det länge varit riktigt/för billigt samt att degen måste ju in.

Tror detta bara är början på de prisjusteringar vi kommer se i spåren efter Corona.

Det var kul medans det varade :(
 

Jay

Medlem
Jag tycker verkligen att vi har råd att subventionera studenterna som sliter på våra högskolor och väljer att förkovra sig. Det stödjer jag hjärtans gärna!

Med det sagt har jag länge tyckt att ungdomsbiljetterna är för billiga - halleluja och tummen upp!

Som sagt, det är ju knappast några subventioner det är tal om utan snarare en strategi för att kränga fler biljetter och därigenom optimera intäkterna. Prisdiskriminering förekommer på många sätt inom flygindustrin, kravet på att resa över natten mellan lördag och söndag för att få vissa förmånliga priser är ju ett annat exempel på detta.
 

Resetokig

Medlem
Glad att man levde ungdomslivet när man kunde åka till antingen Miami eller Hong Kong för 2490SEK T&R :D

Den tiden är över nu, inte för att de justerar priserna utan för att man blivit gammal.
Antar att vi är ett par stycken här som blev resetokiga under perioden man kunde utnyttja dessa biljetter. Slank in en å annan extra resa pga de extremt låga priserna.
Firade av ungdomen med en ungdomsbiljett vid 26e födelsedagen. Man får ju vara ute på resan medan man fyller.:D
 
  • Gilla
Reactions: El0
Toppen