Senaste nytt

SAS Point Sharing

Xpressen

Medlem
Nej har bokningen gjorts på ditt konto måste det mig veterligen också vara din voucher.

Poängen går in i en pott men inte vouchers så att säga. Kanske har någon annan testat och fått igenom men vad jag vet ska det inte fungera

Min erfarenhet är att endast den som är ägare till gruppen kan använda vouchers oavsett vem som tjänat in dem.

Förra året tjänade jag in 2 vouchers och min sambo 1. Tidigare var jag ägare till Point Sharing gruppen och bokade en resa från mitt konto, 1 voucher försvann. Hade lite strul med gruppen så gjorde om så min sambo blev ägare. Efter detta bokades en annan resa från hennes konto och 1 till voucher försvann. I och med detta borde min sambo inte ha någon voucher och jag borde ha en. Men när jag loggar in på mitt konto och ska boka finns ingen voucher. Loggar jag in på hennes så ser jag 1 voucher. I just detta fallet ser jag ingen annan logik än att det är ägaren till gruppen som kan använda vouchers.
 

colony

Medlem
Sedan januari 2020 har inga nya poäng lagts in i min point sharing grupp.
Trots att samtliga deltagare har tjänat in pengar via sina kontokort och fortum-elräkningar.
Min fråga är därför: hur ofta flyttar SAS in poäng till ens grupp ?
 
Sedan januari 2020 har inga nya poäng lagts in i min point sharing grupp.
Trots att samtliga deltagare har tjänat in pengar via sina kontokort och fortum-elräkningar.
Min fråga är därför: hur ofta flyttar SAS in poäng till ens grupp ?
Ser samma bekymmer i min grupp, har inte reflekterat över det förrän en större klumpsumma saknades denna månad. De andra medlemmarnas poäng dyker inte upp, sedan tidigt i år, i min användare som är den "ägande".

Edit: Efter kontakt med SAS så stämmer poängen enligt dem. Har för mig att förut såg man de andras bonusaktivitet, men det kanske inte var så.
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Ser samma bekymmer i min grupp, har inte reflekterat över det förrän en större klumpsumma saknades denna månad. De andra medlemmarnas poäng dyker inte upp, sedan tidigt i år, i min användare som är den "ägande".

Edit: Efter kontakt med SAS så stämmer poängen enligt dem. Har för mig att förut såg man de andras bonusaktivitet, men det kanske inte var så.

Jag ser övriga medlemmars poäng
 

robbieswe

Medlem
Hej!
Vad händer om man har en pointsharing med 2st andra familjemedlemmar och dessa har låt säga 20.000k var poäng i pointsharinggruppen. Vad händer med dessa poäng om dom säger upp sitt American Express Premium? :)
 

Thornado

Medlem
Hej!
Vad händer om man har en pointsharing med 2st andra familjemedlemmar och dessa har låt säga 20.000k var poäng i pointsharinggruppen. Vad händer med dessa poäng om dom säger upp sitt American Express Premium? :)

Inget speciellt bör hända. Finns ingen relation mellan point sharing och eventuella kreditkort som en eller flera medlemmar i gruppen må ha.
 

Fredde18

Medlem
Hej!
Vad händer om man har en pointsharing med 2st andra familjemedlemmar och dessa har låt säga 20.000k var poäng i pointsharinggruppen. Vad händer med dessa poäng om dom säger upp sitt American Express Premium? :)
Finns poängen på deras konton ska inget hända såvida poängen inte löper ut eller de avslutar sitt Eurobonus-medlemskap.
 

Piorecki

Medlem
Hej,

jag har 10k eurobonus points som löper ut här i slutet på Juli - går det förer över dom till en annan och på det sättet förlänga dom 5 år ?
Jag har en familj point sharing grupp - men point är intjänad innan den skapades...
 

Attachments

  • Screenshot 2021-07-30 at 10.01.24.png
    Screenshot 2021-07-30 at 10.01.24.png
    38,5 KB · Visningar: 199
Toppen