Senaste nytt

SAS Point Sharing

palmen

Moderator
Jag skulle uppskatta om folk kunde försöka summera ner vad som gäller för point sharing så kan jag sammanställa det i denna tråd sen.
Har varit lite offline senaste dagarna så är inte helt up to date med den nya ändringen.
Dela gärna era egna erfarenheter om hur det var att skapa konto?
Var det lätt att boka bonusresa med poäng från andras konton?
Hur fungerar det med Amex 2-4-1 voucher?
Hur fungerar det med FlyPremium?
Annat?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

adhoc76

Medlem
Själva anslutningen fungerar bra och det är enkelt. ”Ägaren” till point sharing-kontot bjuder in dem som önskas bjudas in. Denna eller dessa får då en länk via mail som efter inloggning innebär att personen ansluts. När det är gjort syns summan av de gemensamma poängen genast. Det går sedan att ställa in vilka i gruppen som äger rätt att disponera över poängen.

Smidigt, enkelt och bra!
 

bankb

Medlem
När det gäller ordningen som poängen används så verkar det som att de tas i ordning efter hur de förfaller.

Dock tycks systemet inte kunna hantera EBDs poäng som inte utgår. Utan de räknas med på det datumet de skulle förfalla om man inte varit EBD och därigenom så tas de i den ordningen.

Egentligen inte hela världen då jag nästan utgår från att de som ger sig in dedikerat i Point Sharing ändå bokar bonusresor hyfsat frekvent, så att fem års giltighetstid inte bör ställa till det nämnvärt.
 

BAS

Medlem
När det gäller ordningen som poängen används så verkar det som att de tas i ordning efter hur de förfaller.

Dock tycks systemet inte kunna hantera EBDs poäng som inte utgår. Utan de räknas med på det datumet de skulle förfalla om man inte varit EBD och därigenom så tas de i den ordningen.
Kanske skapa en pool bara för dem i familjen som inte är EBD?
 

Samosaguas

Medlem
Lite regler för att starta en grupp:

Starta en Point Sharing-grupp genom att bjuda in upp till sju personer till att gå med i gruppen. Inbjudningarna gäller i 30 dagar och du kan alltid bjuda in fler personer senare. Genom att starta en Point Sharing-grupp godkänner jag följande:

  • Alla mina befintliga EuroBonus-poäng kommer att överföras till Point Sharing-kontot.
  • De EuroBonus-poäng jag tjänar in kommer att överföras till Point Sharing-kontot och ligga kvar i kontot tills jag lämnar gruppen.
  • Alla medlemmar som jag bjuder in till att gå med i min Point Sharing-grupp kommer att ha tillgång till mina poäng om jag inte begränsar deras rättigheter.
  • Mina personuppgifter som namn, transaktioner och EuroBonus-nummer kommer att delas med andra medlemmar i gruppen.
  • Jag kommer inte att ha möjlighet att stänga eller lämna Point Sharing-gruppen tidigare än sex månader efter att jag går med i gruppen. Andra medlemmar som väljer att gå med har samma låsta period på sex månader.
  • Det totala poängsaldot för Point Sharing-gruppen kommer att visas som mitt tillgängliga poängsaldo i SAS-gränssnitt och -meddelanden.
 

drW

Medlem
Hoppas det inte blir något krångel med poängnivå på SAS mastercard eller dylikt. Hoppas även på att negativa barnsjukdomar saknas...
 

bankb

Medlem
Hoppas det inte blir något krångel med poängnivå på SAS mastercard eller dylikt. Hoppas även på att negativa barnsjukdomar saknas...

Första känslan är ju att det inte bör påverka ex SAS Mastercard, poängen för individuella konton verkar ändå vara kvar i systemet. Och själva samlandet verkar vara en egen del.
 

JRL

Ny medlem
Jeg har tre spørsmål:

1. Hvis jeg blir med ei en point sharing gruppe med noen venner fra universitetet, blir det da mulig å bytte gruppe til min familie etter studiene, eller er jeg bundet opp mot den gruppa for alltid?

2. Hvis jeg er medlem av ei pointsharing gruppe, er det da mulig å overføre poeng til noen utenfor gruppa, eller er dette umulig?

3. Hvis det er to personer som har Amex platinum med to CT'erpå hvær, kan du bruke CT'ene fra begge kortene på en person i løpet av året og med det bruke 4 CT billetter, eller er dette umulig?
 
Last edited:
Jag undrar, hur kommer det fungera när man ringer till Tallin och bokar? Antar att de har uppgraderat sitt system så de ser ens gemensamma poäng och inte är bunden till bara SAS endast.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen