Senaste nytt

SAS plus under pandemin

pswe

Medlem
8C4B1AAA-AE44-42EB-94F3-6397530F65DF.jpeg
Lite av ordningen återställd även inrikes. Ingen rulle, men Ringi är ett välkommet sällskap.
 

011430121

Medlem
Jag gjorde en sväng till Skellefteå retur med vändande maskin.
Cola Zero och mjölkchoklad ut och det syns på bilden vad som inmundigats på returen

Vi var ut 19 pax totalt, varav 8 i Plus och 40 på returen totalt, varav 4 i Plus, toa besöken fick endast göras i de bakre.
Vid avgång var det en maskin till Umeå som gick från gaten bredvid, jag räknade antalet pax som gick ombord det var 24 stycken
Frågan hur länge kommer SAS att köra med så få resenärer.
Tydligen får kabinpersonalen sitt schema sent och det ändras tätt in på avgång ibland.

8B09971B-826D-4E6C-971E-33682F9E831D.jpeg
 

miamiflyer

Medlem
Ska flyga EWR-CPH nästa vecka i business. Någon som vet om serveringen? På webben klargörs det inte vad som är konceptet och chatten hade inte heller någon aning. Jag hittade denna mening "No alcoholic beverages will be served in the lounge, as is the case onboard SAS flights", det gäller shorthaul då det står följande "one soft drink of choice from cart will be offered" men är det verkligen så för longhaul också?
 

Jonas C

Medlem
Ska flyga EWR-CPH nästa vecka i business. Någon som vet om serveringen? På webben klargörs det inte vad som är konceptet och chatten hade inte heller någon aning. Jag hittade denna mening "No alcoholic beverages will be served in the lounge, as is the case onboard SAS flights", det gäller shorthaul då det står följande "one soft drink of choice from cart will be offered" men är det verkligen så för longhaul också?
Long haul ska vara mer eller mindre samma service som innan, med undantag att förrätt och varmrätt serveras på samma bricka.
 

Scanwing

Medlem
Ska flyga EWR-CPH nästa vecka i business. Någon som vet om serveringen? På webben klargörs det inte vad som är konceptet och chatten hade inte heller någon aning. Jag hittade denna mening "No alcoholic beverages will be served in the lounge, as is the case onboard SAS flights", det gäller shorthaul då det står följande "one soft drink of choice from cart will be offered" men är det verkligen så för longhaul också?

Danska hemsidan Check-in.DK har gjort ett resereportage, förvisso bakom en betalväg men ser att det är löjrom som serveras :)
SAS er langsomt på vej mod normalen - CHECK-IN.dk
 
Toppen