palmen
Moderator
Problemet är ju dock bara att det inte finns någon överkapacitet alls på A321LR hos sas. De kommer att ha 3 stycken som troligtvis initialt går på Boston och New York då det råder mindre efterfrågan dit nu och de kan skala ner från A330/340/350.Jag tror inte ens att volymerna från 2019 kommer tillbaka. Idag har många företag insett att många resor kan ersättas med videokonferenser. Detta medför en överkapacitet hos SAS lång tid framöver. Då är det ett ypperligt tillfälle att pröva andra koncept. Se därför nya möjligheter och sätt in A321LR till LPA. Finns alla möjligheter till experiment under denna tid när det kommer att finnas ledig kapacitet. Flexibilitet är bättre än stelbenhet.
Då tror jag nog mer på @fcx linje att det kanske blir A340. Frågan är ju då bara om det är ekonomiskt att flyga A340 istället för A320neo vad det gäller bensinförbrukning mm, kontra de eventuella extra intäkter som blir från att sälja 30 platser business som många verkar tro är möjligt.
Om det händer skulle jag gissa på plus servering men med riktig business stol och att det prissätts som plus. Har man status x så kan man välja business säten, annars får man ett plussäte, hade varit en fin EBD förmån. Vill man köpa till Business stolen i plus kan man få göra det för 1500SEK per väg.