Sen är frågan vad de kommer prissätta riktiga lie-flat business på ARN-LPA (A321LR) och om folk är beredda att pröjsa den summan.
Nu är det vild spekulation och jag tror egentligen inte på det själv. Men om alternativet på arn-ewr stod mellan antingen en daglig 330 eller *två* dagliga A321 när det börjar återhämta sig (blir ju runt 50 stolar mer mot en 330,ungefär som en 350, men new york har ju rätt bra beläggning av pax). Skulle folk vara lika negativa till A321 vs widebody då?
Ja om frakt är med i ekvationen går det definitivt inte så tex Chicago borde vara utesluten där. Ingen aning om hur det ser ut med frakt på new york dock.Nä, passagerarna skulle nog inte vara så negativa. Däremot så skulle den kombon ha högre produktionskostnad per stol dels för att själva driftskostnaden är högre per stol på 321LR jämfört med 330, dels för att 321LR i princip inte tar någon frakt. Rimligtvis skulle det då slå på biljettpriset, och jag tror inte att så många är intresserade av att betala extra för att få två avgångar att välja på.
Sen är frågan vad de kommer prissätta riktiga lie-flat business på ARN-LPA (A321LR) och om folk är beredda att pröjsa den summan.
Fasen Alf, den här införsäljningen gör att jag, som aldrig satt min fot på öarna, är beredd att ge upp Thailand och istället flyga riktig SAS business till Las Palmas.Det är ju bara att prova och se. Det är klart det finns de som betalar för denna produkt även om man skall till Kanarieöarna. Dessutom bör man ju kunna använda sina poäng eller uppgradera. Borde väl finnas personer med fet plånbok som också åker till Kanarieöarna.
Med tanke på att SAS tog ca 16.000kr i business till Dubai när dom flög dit med A340 borde priset kunna hamna i detta härad. En riktig business med det interkontinentala service och matkonceptet till LPA vore en höjdare. Halva flygtiden mot att åka till Thailand vore toppen.